Nadace Yves Rocher se před 14 lety zavázala k ochraně biodiverzity, v rámci níž chtěla vysadit po celém světě milion nových stromů. Program se jí trochu vymkl z rukou – dodnes jich nadace zasadila přes 100 milionů, z toho přes 200 tisíc jen v České republice.
Pokud vaše cesty za přírodou někdy vedly do kraje sochaře Václava Levého, který svůj um obtiskl do pískovcových masivů chráněné krajinné oblasti Kokořínsko, v posledních letech byste ji možná nepoznali. Tam, kde dříve šustily větve stromů, jsou dnes často holé planiny. Nemůže za to ani tak kůrovec jako spíše prudké bouře a větrné poryvy, které se kokořínským údolím často s razantní silou ženou. A právě vichřice před osmi lety změnily pískovcové skály pokryté lesními porosty v pláně rozsáhlých polomů.
Teď se údolí zase začíná zelenat. I díky Nadaci Yves Rocher a českému zastoupení značky, které v rámci programu Plant for the Planet mezi lety 2014 a 2016 právě na Kokořínsku ve spolupráci s místním zalesňovacím inženýrem vysázeli 100 tisíc stromů.
Dalších 117 tisíc stromů vysadili spolu s neziskovou organizací Čmelák – Společnost přátel přírody i v nedaleké Ralské pahorkatině, kde chtějí novými stromy posílit tamní lesy oslabené dlouhodobým sázením jediného druhu dřevin. Stovka zaměstnanců Yves Rocher a partnerů nadace, jejíž je firma hlavním sponzorem, tak už v Česku vysadila dohromady 217 tisíc stromů, které mají pomoci obnovit poškozené české lesy.
„Jsme hrdí na to, že se v Česku podařilo vysadit už takové množství stromů a rozhodně v tom chceme pokračovat,“ říká Miroslav Kubricht, jednatel českého, slovenského a maďarského zastoupení značky Yves Rocher. „Jedná se o prodloužení projektu na další tři roky.“
„Vize projektu má i sociální rovinu. Přispíváme k utváření komunit, podporujeme aktivity místních obyvatel a lokálních zaměstnavatelů,“ říká syn zakladatele značky a předseda nadace Jacques Rocher.
Program, který loni změnil název na Plant for Life, nadace spustila v roce 2007. Ve stejném roce se Jacques Rocher zavázal, že v rámci programu vysadí jeden milion stromů. Plán je jednoduchý.
„S každou nově založenou zákaznickou kartičkou a každým zakoupeným koncentrovaným sprchovým gelem nebo šamponem je vysazen jeden strom,“ vysvětluje Miroslav Kubricht.
Původní závazek vysadit 1 milion stromů byl i díky úspěchu koncentrovaných produktů na trhu zvýšen na 100 milionů do konce roku 2020. A dnes tato rovnice ukazuje, že na Zemi je každé tři sekundy zasazen nový strom.
Výrobou koncentrovaných produktů Yves Rocher navazuje na svou zelenou misi – během tří let díky prodeji koncentrovaných šamponů a gelů snížila produkci plastů potřebných na obaly o téměř 30 tun. Zároveň přispěla ke snížení emisí, vzhledem k tomu, že k přepravě je potřeba méně kamionů. „Snažíme se tak naplňovat ideu, která je od počátku naším mottem: zanechávat pozitivní otisk na nejrůznějších místech naší planety,” dodává Jacques Rocher.