Ve věku šestašedesáti let zemřel po dlouhé a těžké nemoci Michal Lazar. Podle slovenského žebříčku Forbes byl dvacátým nejbohatším Slovákem. Jeho majetek v minulém roce odhadoval na dvě stě milionů eur, to je v přepočtu necelých pět miliard korun.
Byl bývalý šéf státních železnic, právník, spolukapelník s Miroslavem Žbirkou, prodejce výpočetní techniky, pracovník státního podniku zahraničního obchodu Omnia a rakouské banky Girozentrale.
Lazar se prosadil v mnoha oblastech, svoje schopnosti však nejvíce zúročil v byznysu. Nejcennějším aktivem jeho podnikatelského portfolia byla popradská Tatravagónka.
Velkovýrobce vagonů koupil bývalý šéf státních železnic spolu s Alexejem Baljajevem ještě v časech vlády Vladimíra Mečiara. Konsolidované tržby společnosti dosahují výšky šest set milionů eur, to je v přepočtu necelých patnáct miliard korun. Podle manažerů se firma propracovala na pozici největšího výrobce nákladních železničních vagonů v Evropě.
Velkým logistickým společnostem ve Švýcarsku, Německu nebo Polsku dodávají vagony a podvozky po stovkách, pro zvládnutí poptávky přikoupili i chorvatský železniční podnik TŽV Gredelj nebo výrobce kotlů SEV Tlmače, který po změně výrobního programu ztrojnásobil tržby.
Kromě železničářství podnikal Lazar i v realitách a prodeji vozidel. S Petrem Lukešem a Ladislavem Rehákem spoluvlastnil obchodní holding Top Aito, v realitách měl s Petrem Lukešem developerskou skupinu Immocap, která v Bratislavě staví The Mill nebo nový Istropolis.