Zlínský výrobce bytového textilu má za sebou dosavadní nejúspěšnější rok. Společnost Goldea, za níž stojí lokální podnikatelé Michal Kempa a Ondřej Boček, vloni utržila bezmála 144 milionů korun.

Jeden z předních tuzemských producentů a prodejců povlečení, prostěradel či metrážního textilu, který vedle Česka působí také na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku, tak meziročně vyrostl přibližně o čtvrtinu.

Vůbec nejvíce se na jeho rekordním obratu podílel domácí trh, který představoval více než polovinu veškerých prodejů. Následoval slovenský s přibližně pětinovým podílem a maďarský (deset procent). Poslední dvě jmenované země si z tržeb ukrojily dohromady jedenáct procent.

Nejlepšího ekonomického výsledku firma dosáhla navzdory tomu, že minulý rok dle slov zakladatelů nebyl příliš klidný a stabilní. I proto letos předpokládají, že by mohly dosáhnout ještě lepších čísel.

„Máme v plánu stabilizovat všechny naše trhy, na kterých působíme. Chceme se prioritně zaměřit na Polsko, kam jsme vstoupili vloni v září a od kterého máme obrovská očekávání, protože se jedná o velký trh,” komentuje Michal Kempa, spolumajitel společnosti Goldea.

info Foto Goldea

Zároveň už Goldea vyhlíží další zahraniční území, na které by se v budoucnu ráda rozšířila. Na řadě by příští rok mělo být Německo.

Do té doby firma z jižní Moravy plánuje mimo jiné redesign své vizuálního stylu, aby lépe odrážel její charakteristiku.

„Za osm let našeho fungování jsme se dostali mezi špičku e-shopů nabízející čistě bytový textil. Chceme proto, aby e-shop působil sebevědomě, transparentně a aby byl pro zákazníky zážitek u nás nakupovat,” vysvětluje Kempa.

Dvojice dlouholetých kamarádů se do podnikání vrhla hned poté, co dosáhla plnoletosti. Michal Kempa tehdy založil internetový obchod se sportovním oblečením, v němž mu Ondřej Boček ve volných chvílích pomáhal. Později spolu oba provozovali webové studio Mionet zabývající se vývojem webových stránek a e-shopů.

Komunikace s klienty nicméně leckdy nebyla jednoduchá, což je časem přivedlo na myšlenku vytvořit si vlastního digitálního prodejce. A proč bytový textil, přestože neznali rozdíl mezi závěsem a záclonou? Tou dobou byli zrovna v kontaktu s místním výrobcem a dodavatelem.

Byznys v oboru, kde u nás panuje velká konkurence, se od začátku snaží postavit výhradně na bytovém textilu, který nabízí v mnoha rozměrech a s nesčetnými možnostmi individualizace. Řadí se mezi ně například šití mnoha produktů na míru či vyhotovení prostěradel na různě vysoké matrace. Většina zboží přitom je vyrobena českými švadlenkami, kterých pro Goldeu externě pracuje kolem sedmi desítek. Nedávno navíc spustili také první vlastní šicí dílnu v Prostějově.