Zlínské společnosti Tescoma, která vyrábí kuchyňské a domácí potřeby, loni stoupl zisk po zdanění na 53 milionů korun. V roce 2023 činil necelých 3,4 milionu korun.

Tržby firmy z prodeje výrobků a služeb loni vzrostly na 1,441 miliardy korun z předloňských 1,413 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve sbírce listin.

„V roce 2024 realizovala naše společnost tržby za zboží v celkové výši 1,403 miliardy korun, což představuje meziroční růst tržeb o 2,2 procenta, a to zejména z důvodu růstu tuzemských tržeb o 4,3 procenta. Objem zahraničních tržeb za zboží pak zaznamenal meziroční pokles o 1,4 procenta,“ uvedl ve výroční zprávě jednatel společnosti Petr Chmela.

Investice společnosti loni směřovaly zejména do budování sítě vlastních značkových prodejen Tescoma. Firma převzala či nově otevřela třináct obchodů. Celkem jich měla 134, z toho 48 provozovala formou franšízy. Náklady na výzkum, vývoj a design činily loni necelých 34 milionů korun.

Převážná část výnosů společnosti loni pocházela z prodeje ve vlastní síti prodejních center Tescoma, prodeje v e-shopu a dále prodeje dvěma hlavním partnerům v tuzemsku a čtyřem hlavním partnerům v zahraničí. Domácí tržby činily necelých 942 milionů korun, zahraniční téměř 500 milionů korun.

„V oblasti pracovně-právních vztahů přetrvávala napjatá situace na českém pracovním trhu s dopadem do nedostatku kvalifikované pracovní síly a vyšší fluktuace zaměstnanců. Průměrný přepočtený počet zaměstnanců je 562,“ uvedl Chmela. Předloni měla firma 549 zaměstnanců.

Sortiment Tescomy je zaměřený na přípravu pokrmů, stolování, skladování, úklid i nakupování. Firma nabízí také elektrospotřebiče do kuchyně.

https://forbes.cz/clenstvi/clenstvi-jako-darek/?utm_source=Forbes&utm_medium=clanek&utm_campaign=DarujSebevedomi
info Forbes