Nápojářské skupině Kofola loni stouply tržby meziročně o 7,5 procenta na 6,636 miliardy korun. Ukazatel EBITDA jí podle předběžných hospodářských výsledků vzrostl o 9,2 procenta na 1,125 miliardy korun, a i přes značné omezení na trhu především v první polovině roku se tak vrátil na úroveň před koronavirovou pandemií. Kofola to uvedla v tiskové zprávě.

Rovněž skupina oznámila, že zvažuje prodej 4,87 procenta akcií Kofoly, které momentálně drží dceřiná společnost Radenska. Z výtěžku chce financovat rozvojové aktivity.

„Máme za sebou druhý rok výrazně ovlivněný pandemií covidu-19, který se nám podařilo úspěšně zvládnout. V praxi to znamenalo opět flexibilně reagovat na situaci na trhu,“ uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras.

Kofola podle něj byla dobře připravena na léto na domácích trzích i v adriatickém (jadranském) regionu, kam se v létě vrátili turisté z celé Evropy. „Využili jsme zkušenosti z předchozího roku a naše aktivity přizpůsobili situaci,“ dodal Samaras.

Společnost zároveň překonala své cíle v oblasti růstu tržeb i ukazatele čistého zadlužení ve vztahu k EBITDA. Provozní zisk Kofole meziročně narostl o téměř sto milionů korun a překročil tak hranici odhadu, který byl v rozmezí 1,08 až 1,12 miliardy korun.

Kofola počítá i s dalším rozvojem. Mezi projekty posilující udržitelnost podnikání patří například Cirkulka, která vrací systém vratných skleněných lahví do obchodů.

V zájmu udržitelného podnikání s obaly společnost také oznámila, že se stane spolumajitelem slovenského výrobce preforem pro výrobu PET lahví General Plastic. Transakce ještě podléhá schválení ze strany soutěžních úřadů.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má jedenáct výrobních závodů na pěti evropských trzích a téměř dva tisíce zaměstnanců.