Podniky ve Spojených státech budou mít nově povinnost umožnit zákazníkům zrušení online předplatného jedním kliknutím. Pravidlo, které zavádí americká Federální obchodní komise (FTC), vejde v platnost přibližně za šest měsíců, uvedl server britské stanice BBC.
„Když si lidé chtějí zrušit předplatné, musejí až příliš často překonávat nekonečné překážky,“ vysvětluje šéfka FTC Lina Khan. Nové pravidlo podle ní odstraní všechny „triky a pasti“ a ušetří Američanům čas a peníze.
Veškeré podniky včetně maloobchodních prodejců nebo posiloven budou nově potřebovat souhlas zákazníků, než jim prodlouží předplatné, respektive než se bezplatná zkušební verze dané služby změní na placené členství.
Nebude tak možné, aby firmy nutily klienty předplatné složitě rušit přes chatbota nebo obchodníka. I v případě členství, které zákazníci podepsali osobně, budou muset firmy nabídnout možnost ho ukončit telefonicky nebo online.
V loňském roce FTC v této souvislosti zahájila právní kroky proti internetovému prodejci Amazon. Žaloba firmu vinila z klamání zákazníků. Například předplatné streamovací služby Amazon Prime se automaticky obnovovalo a společnost záměrně komplikovala jeho zrušení. Z podobných důvodů komise podnikla právní kroky také proti softwarové firmě Adobe.