Šéf Facebooku a osmý nejbohatší člověk planety Mark Zuckerberg dává najevo, že koronavirus berou vážně i technologické hvězdy Silicon Valley. Na svém profilu v úterý uvedl, že Světová zdravotnická organizace (WHO) má v rámci osvěty o koronaviru k dispozici neomezené množství facebookových reklam zdarma.
„Spolupracujeme s ministerstvy zdravotnictví, stejně jako s organizacemi WHO, CDC a UNICEF, abychom jim pomáhali šířit aktuální a přesné informace o koronaviru. V této souvislosti dáváme WHO tolik reklam, kolik jen potřebuje, stejně jako další podporu,“ napsal Mark Zuckerberg s tím, že reklamní kredity jsou ve Facebooku připraveni poskytnout i jiným podobně zaměřeným organizacím.
Ve spolupráci s nimi si Facebook prý dává velmi záležet na mazání koronavirových hoaxů a konspiračních teorií. Zároveň blokuje reklamy subjektů, které se na panice chtějí svézt, tedy například tvrdí, že dokážou vyrobit účinný lék.
V relativně obsáhlém příspěvku „Zuck“ dále zmiňuje, že výzkumníci už mají k dispozici agregovaná anonymizovaná facebooková data o pohybu uživatelů, která mohou pomoci lépe pochopit, jak se virus šíří.
Chan Zuckerberg Initiative poté ve spolupráci s Gates Foundation zafinancovala výzkum, jehož výsledkem bylo zmapování genomu způsobujícího nemoc COVID-19. Díky tomu je snazší a rychlejší identifikovat nemocné.
Když také uživatelé vyhledávají koronavirus přímo na Facebooku, vyjede jako první odkaz právě WHO.
Dodejme, že zrovna Světová zdravotnická organizace na sítích dělá, co může. Před pár dny se její profil dokonce objevil na TikToku s cílem informovat o koronaviru náctileté.
Navzdory tomu, že se ve WHO se specifickou platformou teprve učí pracovat, stihla organizace získat už téměř 200 tisíc sledujících a 1,3 milionu lajků.
No a na úplný závěr dodejme, že snad podobný přístup Facebooku vydrží i do dalších amerických prezidentských voleb. A ještě dál.