Třetinový podíl zhruba za 30 milionů korun získal v českém startupu Actijoy majitel společnosti Vafo Praha Pavel Bouška. Actijoy vyvíjí chytrý obojek a misku pro psy, které ve spojení s aplikací v mobilním telefonu umějí monitorovat zdraví a pohyb zvířat.
Čtěte také: Obojek, kabelky i pamlskovník. Jak dvě Češky slaďují psy a jejich majitelky
Na trh chce vstoupit příští rok v březnu a primárně se zaměří na USA. „Mám rád vytváření nových věcí a vidím velkou synergii mezi chytrou technologií používanou k monitorování života psů a jejich zdravou výživou. A taky se mi líbí ambiciózní plány, které značka má,“ uvedl Pavel Bouška pro Forbes.
Jeho firma Vafo Praha vyrábí žrádlo pro zvířata pod značkami Brit nebo Carnilove a tento měsíc koupila ještě německou značku Christopherus.
Actijoy, který založili životní partneři Jana Rosenfelderová a Robert Hašek, získal financování zhruba na rok a půl, přičemž peníze by měly stačit také na výrobu první série chytrého kompletu. Předběžná cena je stanovena na 250 dolarů, v přepočtu tedy 5,5 tisíce korun.
Bouška, jehož majetek pro letošek odhadujeme na 5,5 miliardy korun, tak jejich nápad ocenil zhruba na 90 milionů korun. Jeho cílem je, aby v branži, která se týká „pet food“ a souvisejících oborů, dostával na stůl zajímavé investiční příležitosti dnes už z celého světa.
Celý příběh značky Actijoy a jejích zakladatelů najdete v novém, prosincovém čísle Forbesu.
Foto: Jiří Turek a Jana Jabůrková