Není to tak dávno, co jsme informovali o úspěchu Jana Bednáře. CEO logistického startupu ShipMonk umístil coby teprve druhého Čecha americký Forbes do svého výběru 30 under 30. „Mám z toho neuvěřitelnou radost. Díky Forbesu nám začala chodit spousta nabídek na investice a částečné akvizice,“ říká Bednář, který se doposavad investorů spíše stranil. Byznys totiž rozjížděl bez jejich finanční pomoci.
Čtěte také: Od mořského ďasa až k demi glace: Jak 3 Češi vyhlásili válku bujonové kostce
„Také čekáme, že se nám v prvním čtvrtletí nového roku téměř zdvojnásobí obrat,“ pochvaluje si mladý podnikatel.
V novém roce tak rozhodně neplánuje ubrat, naopak má s firmou, která se specializuje na logistiku, velké plány. „Jedna z vůbec nejdůležitějších věcí je, že budeme spouštět nový SAAS (software as a service – software jako služba, pozn. redakce) produkt, kterému zatím interně říkáme Bamboo,“ začíná popisovat.
„Je to skladová a logistická aplikace, která umožňuje malým a středním e-shopům dělat firemní logistiku pomocí jednoduchého cloudového řešení. Bamboo je integrovaný s více než 70 e-shopovými platformami (nákupními košíky) a online tržišti, jako je e-Bay, Amazon, Etsy, a umožnuje jim prodávat, spravovat a posílat zboží koncovým zakazníkům,“ popisuje aplikaci Bednář.
„Jednoduše řečeno, systém funguje tak, že zajišťujeme kompletní skladování zboží a produktů pro malé a střední e-shopy a pomocí aplikace jim umožňujeme řešit veškerou správu skladu na dálku,“ vysvětluje mladý podnikatel.
Čtěte také: Sklo, hliník a rock’n’roll. Jak Rolling Stones otevřeli halu, kterou tvořili Češi
„Je to tak trošku interní experiment, ale hodně od toho očekáváme, tak jsme zvědaví, jaké na to budou ohlasy. Díky tomu také plánujeme téměř zdvojnásobit náš vývojářský tým v Praze a začít se více a více transformovat do softwarové firmy spíše než jen do logistické,“ shrnuje výhled do nového roku šestadvacetiletý podnikatel z Mladé Boleslavi, jehož byznysový příběh započal před deseti lety, když si usmyslel, že střední školu, kterou začal v Česku, dostuduje ve Spojených státech.
Na Floridě nakonec absolvoval i univerzitu a založil vlastní podnik BedaBox. Ten původně vydělával na doručování zásilek z amerických obchodů, které neumožňují objednávat mimo Spojené státy. Nápad vznikl ze života. „Každé Vánoce mi vždycky volali kamarádi z Česka, že by potřebovali nakoupit různé zboží ve Státech, protože je tu spousta věcí levnější. Tak jsem začal dělat laskavosti,“ popsal Bednář začátek svého podnikání Forbes.cz před dvěma lety.
Dnes se firma jmenuje ShipMonk a zaměřuje se na startupy a malé firmy, pro které umí kompletně zajistit doručování a vracení zásilek jejich zákazníků. „Podařilo se nám prorazit a začít inovovat zastaralý logistický průmysl pomocí cloudové aplikace a individuálních služeb, které nabízíme pro malé a středně velké e-shopy.“
„Mám neuvěřitelnou radost z toho, čeho se podařilo za poslední rok dosáhnout. A taky jsem rád, že letošní Vánoce byly méně stresové než ty loňské,“ hodnotí svůj úspěch Jan Bednář. „Během Black Friday víkendu jsme poslali 50 tisíc balíčků bez jakýchkoli komplikací. Teď je pro nás hlavní soustředit se na rok 2018, protože plánujeme velké věci.“
Úspěch se odráží i v číslech. V roce 2017 ShipMonk evidoval tržby ve výši 10,8 milionu dolarů, odeslal více než milion balíků a zaměstnává 70 lidí. K floridské základně také otevřel sklad v L. A. a kancelář se sídlem v Praze.