Český pojišťovací startup Tuito si zajistil svůj další rozvoj. Projekt zprostředkovávající zákazníkům pojištění zboží a služeb pořízených v e-shopech, za kterým stojí pojišťovací matador Petr Zapletal, získal svou první investici.

Milion eur, tedy přes 24 milionů korun, mu společně posílají venture kapitálové fondy Purple Ventures a Nation 1.

Tuito, mezi jehož klienty se momentálně řadí nejvýznamnější značky ve svém oboru jako Slevomat, Campiri nebo Boataround, funguje na principu takzvaného embeded insurance. To znamená, že vyvíjí technologii, jež následně integruje na stránky obchodů, které pojištění dále prodávají svým zákazníkům.

Zapletala, někdejšího šéfa Pojišťovny České spořitelny, který byl zároveň roky členem představenstva Kooperativy nebo ve vedení České asociace pojišťoven, a jeho dva parťáky Michala Štěrbu (dříve Deloitte, Erste Group, OMV) s Michalem Urbánkem (ex Kearney, Kooperativa) na tuhle myšlenku přivedlo četné online nakupování v průběhu covidové pandemie.

Během něj si všimli, že malé či středně velké eshopy takřka nenabízejí pojištění svým zákazníkům, jako bývá zvykem u největších internetových obchodů. Často zejména proto, že nemají čas či vhodné technologie, které by jim umožnily přímo propojení s nákupním procesem. A tak se to s vidinou obrovského byznysového potenciálu rozhodli v roce 2020 změnit.

Forbes Digital Premium