Francouzský antimonopolní úřad odmítl požadavek, aby technologický gigant Apple pozastavil svou novou funkci, která umožňuje uživatelům zablokovat sledování inzerenty v různých aplikacích.

Reklamní společnosti, které na sledování uživatelů a následném přizpůsobování reklamních kampaní spoléhají, tvrdily, že Apple tímto krokem zneužívá své dominantní postavení.

Apple čelí kromě kritiky lobbistů pro internetovou reklamu i kritice ze strany Facebooku, vývojářů aplikací i začínajících firem, jejichž podnikatelské modely spoléhají na sledování reklamy.

Rozhodnutí je prvním tohoto druhu v Evropě. Francouzský úřad v něm uvedl, že plán Applu vyžadující souhlas uživatelů s jejich sledováním není zákonný. Úřad ale také uvedl, že plánuje hloubkové vyšetřování, aby zjistil, zda změny Applu je možné považovat za vlastní upřednostňování prostřednictvím stanovování přísnějších pravidel pro aplikace třetích stran než pro sebe.