skip to main content

Čtyři tisíce (mořských) koní pod kapotou. Lamborghini vyráží na vodu

2 minuty čtení

Nenechte se zmást, že jste otevřeli článek s tagem „auta“. Luxusní automobilky se do vody osmělují už léta – spolupráce s lodními návrháři si už vyzkoušely značky jako Bugatti, Aston Martin nebo třeba Lexus.

Spojení závodní rychlosti a stylového designu je lákavé a opojné pro designéry i zákazníky, takže není divu, že se do ní pustil také italský výrobce supersportů.

Spolupráce Lamborghini s konglomerátem The Italian Sea Group se odpíchla od hybridního supersportu Sián FKP 37 a sám capo di tutti i capi slavné automobilky Stefano Domenicali se nechal slyšet, že přesně takhle vypadá jeho představa „Lamba na vodě“.

Celým názvem Tecnomar for Lamborghini 63 měří necelých dvacet metrů a díky konstrukci z uhlíkových vláken váží jen čtyřiadvacet tun. Elegantní linky jasně odkazují k designérské práci Marcella Gandiniho, známé z klasických modelů Miura a Countach, ale posouvají je do současnosti.

Reklama

Příď se naopak inspirovala budoucností: elektrickým Terzo Millennio a už zmiňovaným Siánem. Přístrojová deska přímo odkazuje k automobilovým palubovkám, do kterých jsou zakomponovány všechny potřebné navigační prvky.

A aby snad o provázanosti s designovou filozofií Lamborghini nebylo pochyb, tuhle nádhernou mašinu nakopnete klasickým spínačem start/stop – jen jsou tu rovnou dva, pro každý z obou motorů.

Reklama
Reklama