skip to main content
Miliardáři

414 km/h v Bugatti Chiron. Podívejte se, jak miliardář Passer překonal svůj rekord

Radim Passer už jednou ve svém Bugatti Veyron za 37 milionů rychlostí přes 400 kilometrů za hodinu uháněl. V Německu a za běžného provozu. Ale to bylo málo. Z garáže tak letos v létě vyjel s novějším Bugatti Chiron za 85 milionů a za hranice vyrazil znovu. Prostě proto, aby byl ještě rychlejší.

„Když jsem uviděl Bugatti Chiron, věděl jsem, že i s ním chci otestovat maximální rychlost. Bezpečně a legálně,“ konstatuje Radim Passer, developer a člen žebříčku nejbohatších Čechů, který pravidelně vydává magazín Forbes.

Passer se tak se svým týmem v červenci vrátil do Německa, kde ve svém bugatti poprvé prolomil hranici 400 kilometrů za hodinu. Ještě předtím ale Chiron putoval do Francie, konkrétně do továrny automobilky Bugatti v Molsheimu, kde prošel kontrolou, aby bylo jasné, že má šanci na takzvanou top speed vůbec dosáhnout.

Pokud auto není v absolutně dokonalém stavu, elektronický omezovač rychlosti řidiče do maxima nepustí – což bylo přesně to, co se Passerovi stalo při prvních pokusech o dosáhnutí top speed s Bugatti Veyron, který je ve srovnání s Chironem o 500 koní slabší.

Když Bugatti vrátilo Chiron českému majiteli zpět s garancí toho, že je bezpečně připravené na to, aby překonalo rychlost 400 kilometrů za hodinu, Passerův tým se přesunul k Wittenbergu.

Reklama

Právě u něj totiž leží ideální desetikilometrový dálniční úsek dálnice A2 spojující Berlín a Hannover. Tři pruhy v jednom směru, neomezená rychlost a lehké klesání uprostřed nabízející dobrou viditelnost vpřed. Přesně tam, kam se měl Bugatti Chiron s rozpumpovaným osmilitrovým šestnáctiválcem a výkonem 1500 koní řítit.

Tým, který pomáhal na top speed dosáhnout, pro test zvolil jako ideální den neděli ráno 21. července, kdy byl provoz naprosto minimální. Skupina se na podzemním parkovišti sešla před rozedněním, aby Passer na dálnici vyjel krátce po východu slunce už před pátou hodinou ranní.

Pak už jen zbývalo ohlídat, jestli je dálnice volná, sešlápnout plynový pedál na podlahu a doufat. Přibližně v polovině úseku už Passerův Chiron uháněl třístovkou. Zhruba v poslední pětině trasy prolomil hranici čtyř set kilometrů za hodinu.

A zrychloval dál.

Výsledek už znáte, jeho číselné vyjádření svítí v titulku. 414 kilometrů za hodinu.