Investiční vehikl Reflex Capital, za nímž stojí Ondřej Fryc, posílá 2 miliony dolarů (více než 44 milionů korun) do startupu SignageOS, který vytváří unifikační platformu pro digital signage. Řečeno česky to znamená, že dokáže integrovat a vzdáleně spravovat chytré veřejné displeje – ty, které znáte třeba z letišť, nákupních center či z MHD – pomocí jedné standardizované platformy.
„Jsme na cestě změnit status quo v kompatibilitě mezi hardwarem a softwarem, což může posunout dopředu celé poměrně zkostnatělé odvětví digital signage,“ hlásí spoluzakladatel a CEO Stanislav Richter (na úvodní fotografii uprostřed), podle něhož jde globálně o jediný počin tohoto typu.
Zákazníky SignageOS jsou zejména firmy specializující se na systémy pro správu obsahu (CMS), kterým český startup umožňuje využívat téměř všechna zobrazovací zařízení na trhu, čímž odpadá tradiční závislost na výrobci hardwaru. „Naši zákazníci jsou schopni realizovat mnohem více obchodních příležitostí a zároveň zvětšují svoji konkurenční výhodu,“ dodává Richter.
SignageOS vznikl před čtyřmi lety v akcelerátoru xPort při Vysoké škole ekonomické a byl jedním z prvních absolventů tehdy nového programu nazvaného B2BStars. Trojice spoluzakladatelů začínala s produktem Hugport, dnes spadajícím pod dceřinku Signagelab, jejíž pomocí spravují své stovky až tisíce zařízení firmy jako Česká spořitelna, Skanska či Cinestar.
Největším technologickým problémem té doby bylo zajistit, že se obsah na chytré obrazovce přehraje správně a že obrazovku půjde vzdáleně kontrolovat. Podnikatelé se nakonec uchýlili k napsání vlastní platformy, která se stala natolik velkou konkurenční výhodou, až začaly chodit nabídky na odkup.
„Udělali jsme tedy spin-off, z něhož vznikl SignageOS… Byl to tedy původně produkt vytvořený z vlastní potřeby, který jsme dělali primárně pro sebe,“ usmívá se Richter a upozorňuje, že dnes se jejich technologie používá například i v McDonald’s, stejně jako si ji od nich licencuje řada velkých mezinárodních výrobců hardwaru. Letos zatím startup utržil nižší jednotky milionů dolarů a první pololetí pro něj představovalo meziroční růst o 140 procent.
„Jako vždy jsme se rozhodli investovat především do týmu a skvělých founderů, kterým se podařilo vytvořit globální produkt a mají všechny předpoklady k tomu, aby s ním uspěli,“ komentuje investici Ondřej Fryc. Čerstvý kapitál má firmě pomoci rozšířit tým, vylepšit platformu a zrychlit mezinárodní expanzi.