skip to main content

464 koní a kultivovaná síla. Takhle se jezdí v novém kabrioletu od Lexusu

2 minuty čtení

Sešlápnete plynový pedál k podlaze a svět kolem vás se pohne. Za volantem to nejste vy, kdo se podvoluje ultimativní síle atmosférického osmiválce, ale svět kolem vás. Vy to máte jen celé na povel. Všechno ostatní vám technologická symfonie téhle káry omotá kolem prstu.

Lexus uvádí na český trh svůj historicky první kabriolet s plátěnou střechou. Třímilionová cenovka na modelu LC 500 Convertible je znát už z prvních tónů, které se při nastartování rozezní.

Ten motor zní jinak než u dalších vozů příbuzných kategorií: zvuk k uším pilotovým nepřenášejí digitální reproduktory, ale analogová trubka, která je pod kapotou z motoru vyvedena směrem k palubní desce. To, co slyšíte, je díky tomu autentický, neředěný, neinterpretovaný zvuk atmosférického motoru, z něhož vám do ušních bubínků řehtá 464 koní.

Reklama

Zvuk už můžete znát z klasického LC 500, tak v čem je kabrio jiné než předchozí „pětistovka“? Jasně, nemá pevnou střechu. Nemá také některé aerodynamické prvky specifické pro coupé, jako je výsuvný spoiler, který při rychlostech nad 80 km/h zvyšuje přítlak, aby auto lépe drželo na silnici.

Je zároveň o trochu těžší a ještě o trochu pohodlnější. Má vylepšený podvozek a zpevněnou konstrukci karoserie, díky níž je zážitek z jízdy stejně tak robustní jako komfortní.

Zvládá každodenní svezení, při němž se cítíte jako v sofistikovaném obýváku na palubě vesmírné lodi Enterprise ze Star Treku, ovšem umí být i razantní sporťák, v němž si připadáte naopak jako za kniplem ostříleného Millenium Falcon z Hvězdných válek.

S natáčecí zadní nápravou je auto agilní i při své dvoutunové váze. Se zataženou střechou jste skoro ve stejné pohodě jako v coupé, ovšem její (velice rychlé) stažení z komfortu nic zásadního neubírá.

Automatická regulace klimatizace rozpozná, zda je střecha natažená, nebo stažená, a podle toho upraví teplotu ve voze; inteligentní systém přitom koordinuje i vyhřívání sedadel (včetně krku) plus vyhřívání volantu. Vše zachází až do takových detailů, že na hřbet řidičových rukou na volantu sálá v případě potřeby o trochu víc tepla.

Díky windshotu, průhlednému aerodynamickému deflektoru, který se popasuje s prouděním vzduchu, si i ve sto šedesáti vychutnáte handsfree telefonát (případně poslech kapely Bohren & der Club of Gore) ve stejném rozpoložení, jako by se odehrával v coupé – nebo v narudlém chesterfieldu u vás doma.

To auto vás neprovokuje. Nemrská před vámi osvalenýma prackama a neponouká vás dupni na to! Ne, LC 500 Convertible je kultivovaná síla.

Reklama

Můžete se s ním ploužit po lesních okreskách za zvuku ambientního jazzu a nic vás nedloube pod žebra, že vám vůz potřebuje něco dokázat.

„Elcéčko v kábriu“ nepotřebuje nikomu dokazovat vůbec nic, protože i při nižších rychlostech v automatickém režimu je vám úplně jasné, že tenhle vůz umí neskutečné věci.

A víte také moc dobře, že když budete chtít, tak vám je ukáže se stejnou medovou samozřejmostí, s jakou na okna kolem vás maluje tapiserii volně klouzající pastelové krajiny.

Chcete tedy vidět, co umí? Fajn. Sledujete stoupající čísla na ciferníku head-up displeje, který se z kapličky promítá na čelní okno ve vašem zorném poli, a plynule přepínáte z automatické převodovky na manuální.

Mašina jako by přikývla.

A ukáže, co umí.

Reklama
Reklama