skip to main content
Český byznys

Pět miliard pro Rohlík. Investovali do něj i miliardáři Kučera, Baudiš a Šlemr

1 minuta čtení

Tomáš Čupr může slavit. Jeho e-shop Rohlík.cz získal od investorů 190 milionů eur, což je v přepočtu kolem pěti miliard korun. Peníze do něj nalily fondy Partech, Index Venture, Quadrille Capital, R2G, Evropská banka pro obnovu a rozvoj, J&T Banka a stávající investor Enern. Finanční injekci chce Čupr použít především na další expanzi.

Zakladatel Rohlíku zůstává i nadále většinovým majitelem firmy. Jeho podíl nově dosahuje 56 procent. „Díky získaným financím budeme schopni urychlit náš růst a pokračovat v investicích do našich technologií a zlepšování služby,“ uvádí Čupr.

Reklama

Jeho firma loni narostla na více než dvojnásobek a rok 2020 uzavře s obratem přes 300 milionů eur, tedy asi 7,8 miliardy korun. V prosinci expandovala do Rakouska pod názvem Gurkerl.at. A letos plánuje vstup na německý trh pod značku Knuspr.de. Od roku 2019 působí také v Maďarsku jako Kifli.hu.

Reklama

Hlavními investory jsou fondy rizikového kapitálu Partech a Index Ventures, které mají ve svém portfoliu startupy z celého světa. „Rohlík je nejvíce vzrušujícím hráčem v evropském potravinovém online retailu. Sdílíme vášeň Tomáše Čupra pro služby, udržitelnost a vizi pro celý sektor. Rohlík si získal důvěru jak u místních obchodníků, tak u globálních FMCG společností. A překonal ostatní potravinářské řetězce jak kvalitou, tak i cenou,“ říká generální partner společnosti Partech Omri Benayoun.

Do investice se zapojila také Evropská banka pro obnovu a rozvoj, tuzemská J&T Banka, globální investor Quadrille Capital a český investiční fond R2G, který spravuje prostředky rodin Pavla Baudiše a Eduarda Kučery stejně jako Oldřicha Šlemra, který se zakladateli Avastu rozvíjí výrobce netkaných textilií PFNonwovens a společně vlastní také hotel InterContinental.

Aktuální vydání magazínu
Fight!
Forbes 4/2021

Svůj podíl v Rohlíku navýšil rovněž stávající investor – evropská skupina rizikového a růstového kapitálu Enern. „Očekáváme, že naše aktivity rozhýbou trh a přinutíme všechny hráče na retailovém trhu zrychlit. Na rozdíl od ostatních hráčů v online doručování potravin se nesoustředíme pouze na omezený výběr položek a jejich rychlé dodání, ale chceme uspokojit skutečné potřeby rodin napříč Evropou,“ prozrazuje Tomáš Čupr, jaké plány má dál s investicí.

Reklama
Reklama