Český výrobce elektroniky Niceboy se pustil do souboje s globálními značkami spotřební elektroniky. Další mezinárodní expanzi i předvídání budoucích trendů má v čele firmy na starost Michal Čarný, CEO společnosti. Ten ve Forbes Byznys podcastu například prozradil, od čeho má Niceboy největší očekávání do budoucna.

Z Česka chtějí konkurovat zbytku technologického světa. Už mají na kontě dokonce i světovou premiéru. Česká společnost Niceboy se na trhu utkává s giganty typu Phillips, Samsung či Sony. A věří si na to, že zvládne firmy s téměř neomezenými rozpočty na vývoj v jistých segmentech i porážet.

„Vznikli jsme v roce 2016 a od začátku je silnou stránkou Niceboy umět si vybrat své produktové portfolio,“ říká Michal Čarný, CEO českého výrobce spotřební elektroniky, který loni zapsal půlmiliardové tržby. „Zaměřujeme se na kategorie, které jsou zajímavé, růstové a trendy.“

Onou zpočátku zmíněnou světovou premiérou byl chytrý prsten Niceboy One. Ten stejně jako spousta dalších sleduje celou plejádu tělesných funkcí, které můžete zaznamenávat na svém mobilním telefonu. Ale jde s ním také platit. Spojení těchto dvou funkcí je ve světě zatím unikát.

Při vstupu na trh před devíti lety se podařilo některé trendy trefit. Šlo například o akční kamery, jejichž segment kontrolovalo americké GoPro, na tehdejší dobu hodně drahé. Odpovědí od Niceboy byla vlastní řada Vega. Core byznysem je nyní pro Niceboy audioelektronika, značku mají tak lidé nejvíce spojenou asi s bezdrátovými sluchátky či reproduktory. Co už si ale možná spousta lidí nespojí, je třeba silná řada tyčových vysavačů Niceboy.

Právě v době, kdy sluchátka Niceboy na trh uvedl, přecházela většina uživatelů z drátových na bezdrátová. I to je velkou součástí strategického plánování, které má Čarný v české značce na starost: vidět do budoucna trendy, které v plné síle na trh teprve přijdou.

„Trh ve spotřební elektronice pracuje zhruba v ročních cyklech. Takže když my plánujeme obměnu produktových generací, děláme to jednou za rok či rok a půl. Naposledy jsme letos v létě obměnili kompletní portfolio audiopřístrojů,“ vysvětluje.

Český výrobce elektra si další růst slibuje od velkého polského trhu, byť zkušenosti českých výrobních firem u našich severovýchodních sousedů byly většinou perné. Tamní trh si totiž hlídá, zda jde o polskou firmu.

Zato na domácím trhu fakt, že jde o firmu z Česka, neznamená pro Niceboy žádnou zásadní výhodu.

„Klíčový rozdílový prvek to pro české zákazníky zatím nebyl. Částečně je to ale dané i tím, že Niceboy nebyl budován jako vyloženě česká značka. Měl to být mezinárodní hráč – systémem výroby, marketingem i vývojem produktů. Čeští spotřebitelé dlouho ani netušili, že jsme česká firma. Zásadní to není, ale pomáhá to,“ konstatuje Čarný s tím, že pravidelně se mu tento „aha moment“ děje, když někomu z Česka o firmě, kterou vede, vypráví.

Který segment elektroniky má nyní největší růstový potenciál do budoucna? Co se nyní děje v české e-commerce? A jak Michal Čarný propojil zkušenosti z Mastercard s šéfováním firmě, která vyrábí elektroniku? To vše ve Forbes Byznys podcastu.