Novinka, která měla na streamovací platformě Netflix premiéru 17. září, se téměř ihned stala světovým hitem. Po sotva třech týdnech je Squid Game nejen nejpopulárnějším korejským dramatem v historii Netflixu, ale je na dobré cestě překonat seriál Bridgerton a stát se vůbec nejpopulárnějším seriálem v historii Netflixu.
Úspěch seriálu Squid Game je tak fantastickou odměnou za rozhodnutí společnosti Netflix investovat v roce 2021 půl miliardy dolarů do korejských produkčních společností. Popularita „hry na oliheň“, jak můžeme název seriálu přeložit, vedla k prudkému nárůstu akcií společnosti.
Squid Game je o socioekonomických předělech, vykořisťování chudých bohatými a zoufalství korejské finančně opuštěné třídy propuštěných pracovníků. Děj se odehrává při podivném turnaji o lákavou finanční odměnu, během něhož však soutěžící zjistí, že jim jde o život.
Pro seriál jsou ikonické sytě barevné teplákové kostýmy, které postavy nosí. Zřejmě kvůli blížícímu se Halloweenu show vyvolala prudký nárůst prodeje červených kombinéz a bílých nazouvacích bot značky Vans. Podle údajů poskytnutých společností Sole Supplier způsobila korejská série s námětem hry o přežití nárůst prodeje této obuvi o 7800 procent.
Ještě nemáte program na sychravé podzimní večery? Možná že přišel čas dát šanci korejské kinematografii, pokud jste tak ještě neučinili!