Na letošní rok bude majitel a zakladatel digitální agentury Fragile Daniel Kafka ještě dlouho vzpomínat. Po čtrnácti letech od založení firmy ji prodal komunikační skupině Knowlimits.
Knowlimits vyšla akvizice Fragile na vyšší desítky milionů korun. Konkrétnější ani jedna ze stran obchodu být nechtěla. Podle Jana Vidíma, šéfa firmy s více než stovkou konzultantů a obratem 2,5 miliardy, je to pro Knowlimits jednoznačně největší deal v historii.
„Jsem rád, že se nám podařilo dovést akvizici do úspěšného konce. Fragile media je dynamická a velmi ambiciózní agentura s vynikající firemní kulturou, kterou pozitivně reflektují jak klienti, tak i zaměstnanci,“ říká Vidím.
Mezi klíčové klienty Knowlimits Group patří například Alza, síť lékáren Benu nebo Kofola miliardáře Jannise Samarase.
Na online marketing zaměřená agentura Fragile byla nevěsta, která nešla přehlédnout. Letos na tržbách i díky zakázkám pro Karlovarskou Becherovku, innogy nebo multibrandový módní holding Vermont meziročně vyrostla o zhruba sto milionů korun a překonala hranici čtvrt miliardy.
Knowlimits si ji navíc vyhlížela už delší dobu. Minoritním spoluvlastníkem je už od začátku loňského roku. Čtvrtinu Fragile totiž Vidím (na fotografii vlevo) se společníky Rudolfem Mihlem a Martinem Kurzweilem koupili před skoro dvěma lety. Další čtvrtinu jim prodala skupina Etnetera Group, která podíl ve Fragile držela už od roku 2014.
„Vstup Etnetery byl jeden z prvních impulzů, díky kterým se Fragile media skokově posouvala. Společně jsme tehdy pilovali nejen procesy, ale také způsob uvažování v přístupu ke klientům nebo zaměstnancům. Jsem rád, že hodnoty svobodně řízené firmy, transparentnosti a osobní zodpovědnosti vstoupily do DNA Fragile media,“ říká Daniel Kafka (na fotografii vpravo).
I když svůj podíl ve Fragile Kafka prodal celý, dohled nad firmou s šedesátkou konzultantů neztrácí. Posouvá se totiž na nově vytvořenou pozici v rámci Knowlimits, kde bude mimo jiné dohlížet právě i další rozvoj Fragile media.
Vedle toho pak zůstává propojený i s Etnetera Group. V ní se nově stal partnerem investiční části PIE Ventures, kde bude mít na starost nové investice této skupiny, která zastřešuje investice do startupů pro oblasti virtuální reality, cloudových služeb, elektromobility nebo telemedicíny.
Denní řízení Fragile má dál na starost její generální ředitel Radim Pelánek, který do firmy před třemi lety přišel z pozice marketingového manažera oděvní značky H&M, pro niž Fragile pracovala na straně klienta.