„Data jsou dnes základní esencí každého podnikání – bez dat a bez lidí nemůžete fungovat. A my s daty potřebujeme pracovat moderně a dynamicky,“ říká Jan Volšík obchodní ředitel společnosti Preciosa Lighting, jedné z firem skupiny Preciosa.
Firma sídlící v Kamenickém Šenově vyrábí výjimečná designová svítidla a lustry, které po celém světě zdobí interiéry jacht, hotelů, obchodních center, letišť, paláců a dalších nablýskaných budov či rezidencí.
Několik měsíců pracuje na přípravě nového, vylepšeného firemního systému od společnosti SAP. Spustit ho chce příští rok a slibuje si od něj operativní řízení vztahů se zákazníky, zjednodušení práce zaměstnanců a také analýzu dat, která firmě pomůže předvídat situaci na stávajících i nových světových trzích.
Preciosa prostřednictvím svých instalací prodává emoce, nemá sériovou výrobu, spoléhá na ruční práci a každý její projekt je originál. „Pokud máte prodat něco takhle unikátního, tak to musíte umět dokonale spočítat. Důležité je skloubit všechny týmy, a kromě prodeje nabídnout zákazníkům i špičkový servis. Věřím, že s tím vším Preciose naše řešení pomůže,“ říká generální ředitelka SAP Česká republika Hana Součková.
Zároveň zdůrazňuje fakt, že esencí fungování společnosti není svým klientům radit, ale raději je inspirovat k novému řešení, které pro ně bude nejlepší. Díky svému cloudové technologii potom dokáže firmám zkrátit dobu jeho implementace až o 40 procent, což je ve většině případů méně než rok.
Originalitu a propracovanost projektů potvrzuje Volšík v podcastu i výčtem hned několika unikátních děl Preciosy, na které lze narazit v různých koutech světa. „Na novém terminálu v L.A. máme čtrnáctimetrové svítidlo procházející skrz tři patra. Instalace sice není příliš zajímavá designově, ale z technologického pohledu určitě ano, protože svítidlo musí odolat sedmi stupňům Rychterovy škály zemětřesení,“ popisuje.
S čím konkrétně digitální transformace Preciose pomůže? Jaké jsou její dlouhodobé plány v oblasti IT? Jak na změny reagují zaměstnanci? A v čem umí SAP pomoci i dalším firmám? Odpovědi najdete v dnešním BrandVoice podcastu.