Miliardový brněnský holding Solitea završil důležitou marketingovou změnu. Nově ho budou definovat zelené a fialové barvy, a hlavně název Seyfor, který už je zapsaný v obchodním rejstříku.

„Hledali jsme brand, který vyjadřuje skutečně to, co děláme. Pokud chcete být úspěšná firma, to hlavní, co musíte dělat, je naslouchat svým zákazníkům. A od toho vznikl Seyfor,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu spoluzakladatel a spolumajitel holdingu Martin Cígler.

Brněnský podnikatel, který svůj byznys postavil na vlastnoručně napsaném účetním programu Money, se před necelou dekádou spojil s Martinem Fedorem a s jeho fondem Sandberg Capital. Od té doby firma roste, letos dokonce dle Cíglera na tržbách nebude růst meziročně o třetinu, ale rovnou o dvě třetiny.

„Letos se na tržbách dostaneme někam kolem 3,6 miliardy korun. Pokud jde o zisk, střízlivý odhad je, že se budeme pohybovat někde kolem 500 milionů korun,“ vypočítává Cígler, který se nyní bude soustředit hlavně na další expanzi Seyforu, přičemž velký potenciál přitom stále vidí na Balkáně.

Osmapadesátiletý byznysmen drží v Seyforu pětinový podíl, Sandberg Capital sedmdesátiprocentní. Vstup na burzu není pro firmu tématem, ovšem že za pár let dojde ke změně akcionářské struktury, je více než pravděpodobné.

„Seyfor dnes roste rychleji, než jsme čekali. Proto se vlastníci shodují, že na exit je zatím příliš brzy. Fond Sandbergu ale končí v roce 2026. To znamená, že pak se něco stane,“ dodává k tomu Cígler, který si sám na nový název holdingu těžko zvyká, a tak v podcastu několikrát použije starý název Solitea. Odteď už ale navždy Seyfor.

Jak Martin Cígler zvládá řídít firmu a do toho v rychlém sledu realizovat akvizice? Jak u nich funguje neomezená dovolená, kterou pro zaměstnance letos zavedli? A jak vidí šance Čechů na rallye Dakar, které se už pošesté zúčastní jako doprovod kamionu pilota Martina Macíka? To vše se dozvíte v podcastu.