Achillovou patou českých podniků je podle Vladimíry Michnové, viceprezidentky Linet Group pro lidské zdroje, konzervatismus v přístupu ke změně a nízká ochota investovat do inovací v procesech. Mnohdy je těžké prosadit něco nového.
Potvrzují to i data. Společnost SAP se v rámci průzkumu dotazovala, jak české společnosti přistupují k digitalizaci. Z výsledků vyplynulo, že z dvou set dotazovaných podniků pouze šest procent systematicky investovalo do digitalizace oblasti HR. Investice do personalistiky tak je stále v českých byznysových vodách velmi podceňovaná, což vytváří značný prostor k možnému zlepšení a posunu.
Vladimíra Michnová v podcastu popisuje, jak digitalizace pomohla v Linetu. Skýtá dle ní hned několik benefitů, například lidem umožní zabývat se aktivitami s vyšší přidanou hodnotou. Důkazem, že se investice do digitalizace vyplácí, byl pak covid. „Když se do toho nebojíte jít, tak se vám to vrátí. V Linetu se nám to vrátilo už za dva a půl roku,“ uvedla příklad situace za pandemie, kdy měly digitalizované podniky konkurenční výhodu a byly lépe připraveny na neočekávané události.
Obě manažerky se shodly, že oblast lidských zdrojů není jen o řízení legislativy a procesů, ale o řízení spokojenosti zaměstnanců. Právě spokojenost lidí se pak přímo váže na ziskovost. „Vnímáme jak úsporu, tak i zvýšení efektivity pro nábor,“ uvedla další výhody digitalizace Hana Součková, generální ředitelka SAP Česká republika. Technologie v personalistice dle ní musí být, i proto, že pomáhají snadněji zvládat objem práce. Silným trendem pak je digitalizace vzdělávání.
Jak udělat z HR strategického partnera byznysu? Jaké jsou nejnovější technologie v HR? Jak zvládnout digitalizaci a s čím je nejlepší začít? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.