Věra Komárová loni oslavila dvacet let ve firmě Dermacol a úspěšnější rok si ke svému výročí snad přát ani nemohla. Dermacol totiž v roce 2022 zaznamenal své historicky nejvyšší prodeje na českém a slovenském trhu a obrat značky tu činil téměř 500 milionů korun.
„Je to částečně dané i současnou ekonomickou krizí, kdy k nám přechází mnoho klientek od dražších značek kosmetiky,“ tvrdí spolumajitelka firmy Věra Komárová a dodává, že prodeje byly dokonce o dvacet procent vyšší než před pandemií.
Právě během pandemie koronaviru zaznamenala společnost výrazný pokles obratu, zákaznice se totiž pod rouškami nelíčily a byznys Dermacolu, který stojí ve velké míře na prodeji rtěnek a make-upů, to zásadně poznamenalo.
Během pandemie se Komárová také vrhla do dalšího projektu: založila si vlastní základní školu a gymnázium. „Bylo to zoufalství,“ popisuje jedna z nejvlivnějších Češek, jak prožívala školní docházku svých dětí během pandemických lockdownů.
Matka tří dcer se tehdy stala hlasitou podporovatelkou otevření škol a právě v tomto období ji napadlo, že si založí školu vlastní, kterou už koronavirus podle jejích slov nezavře.
Její Leonardo da Vinci Academy otevřela loni v pilotním provozu v provizorních prostorách, letošní školní rok už však funguje ve vlastní budově v Dlouhé ulici v centru Prahy a má aktuálně sto dvacet žáků.
Start školy podle ní však provázely problémy. „Například získat akreditaci ministerstva školství byla noční můra,“ vzpomíná Komárová, která své pracovní aktivity nadále dělí mezi Dermacol a školu.
Jak to zvládá sladit dohromady? Jak hodnotí dvacet let v Dermacolu? Jak firmu ovlivnil nárůst cen energií? Jak se daří značce na zahraničních trzích a jaké to bylo například vyjednávat spolupráci se Saúdskou Arábií, která je důležitým obchodním partnerem? A jak firma bojuje proti padělkům, které se rozmohly v zahraničí?
Nejen tato témata jsme probraly v rozhovoru v dnešním Byznys podcastu.