Americký výrobce letadel Boeing mírně zvýšil odhad dodávek nových letadel na příštích dvacet let. Důvodem je vysoká poptávka na trhu s letadly s jednou uličkou, o která mají zájem nízkonákladové aerolinky. Boeing nyní očekává, že letecké společnosti do roku 2042 budou muset nakoupit 42 595 letadel, zatímco loni předpovídal 41 170 letadel. Vyplývá to z pondělního sdělení společnosti zveřejněného před začátkem aerosalonu v Le Bourget u Paříže.
Nový odhad je ale nižší než výhled z roku 2021, kdy firma na příštích dvacet let čekala poptávku po 43 610 letadlech. Tehdy bylo v údaji zohledněno také Rusko.
Konkurenční evropský výrobce Airbus v polovině týdne zveřejnil vlastní prognózu a rovněž v ní zvýšil odhad dodávek. Předpokládá, že do roku 2042 bude zákazníkům dodáno 40 850 nových letadel.
Boeing očekává, že dodávkám budou dominovat letadla s jednou uličkou, jako jeho 737 MAX nebo konkurenční Airbus A320neo. Těch by mělo být do roku 2042 dodáno 32 420. Poptávku zajistí hlavně nízkonákladoví dopravci, kteří plánují zdvojnásobit velikost svých současných flotil, uvedl viceprezident Boeingu pro komerční marketing Darren Hulst.
Odbyt do roku 2042 by měl také zahrnovat 7440 letadel se dvěma uličkami, 1810 regionálních letadel a 925 nákladních letadel. Přibližně polovina z nových letadel by měla nahradit starší modely, druhá polovina rozšíří flotily leteckých společností, předpovídá Boeing.
Firma očekává, že globální flotila letadel se v příštích dvaceti letech téměř zdvojnásobí, a to na 48 600 letadel v roce 2042 z loňských 24 500 letadel. Loni Boeing předpovídal na rok 2041 celkem 43 470 letadel.
Boeing také zvýšil předpověď růstu osobní letecké dopravy na čtyři procenta z 3,8 procenta ročně. U nákladní dopravy očekává v příštích dvaceti letech roční růst o tři procenta.
Letecká doprava v Číně sice loni zůstala v útlumu, Hulst však uvedl, že pokud se Číny týká, je velký optimista. Čína by totiž měla tvořit dvacet procent poptávky, zbytek asijského trhu pak dalších dvaadvacet procent.