Česko má další automobilový klenot. Pavel Kasík, specialista na slavné Tatry, po víc než čtvrt století trvající renovaci oživil dvanáctiválcový kabriolet Tatra 80.
Třicátá léta, časy meziválečné prosperity. Doba, kdy byl československý průmysl na vrcholu. Důkazem byla automobilka Tatra, jejíž vozy patřily k tomu nejlepšímu, co automobilový svět nabízel.
Potvrzuje to i odvaha jejího vedení pustit se do sériové výroby dvanáctiválcového luxusního vozu schopného uhánět rychlostí přes sto čtyřicet kilometrů za hodinu. To bylo něco, co v Evropě dokázalo jen pár dalších: Rolls-Royce, Hispano-Suiza, Maybach nebo Horch.
První výsledek se světové veřejnosti představil na autosalonu v Paříži v říjnu 1930. České pak jen o pár týdnů později v Praze. Právě na pražskou výstavu zřejmě zamířil i továrník Heinrich Schicht, který si v listopadu 1930 objednal první Tatru 80 s výkonem 120 koní ve verzi sportovní kabriolet.
Auto s iniciálami J. H. S. odpovídajícími jménu jeho syna Johanna Heinricha Schichta mu pak dodalo teplické zastoupení značky měsíc před Vánoci roku 1931. „Jméno průmyslníků Schichtových není v Česku příliš známé. Přitom ve své době na Ústecku znamenalo to samé, co na Zlínsku Baťa či na Plzeňsku Škoda.“