Provozovateli televizní skupiny Prima, společnosti FTV Prima, klesl v roce 2022 čistý zisk na 508 milionů korun. Meziročně to bylo o 21,7 procenta méně. Tržby naopak vzrostly téměř o šest procent na 3,975 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin, na kterou upozornil web MediaGuru.cz.
Provozní výsledek hospodaření firmy za loňský rok činil téměř 569 milionů korun. O rok dříve to bylo 761 milionů korun, tedy o čtvrtinu více.
„Základní cíle v oblasti sledovanosti, které si společnost pro rok 2022 vytyčila, byly splněny,“ uvádí ve výroční zprávě generální ředitel FTV Prima Marek Singer. Trh s televizní reklamou podle něj nebyl v loňském roce tak turbulentní jako v předchozích dvou letech.
Programová strategie hlavního kanálu televizní skupiny Prima nadále kladla důraz na vlastní tvorbu. Nosnými pořady zůstaly seriály a zábavní pořady, případně žánr reality show, uvádí výroční zpráva. V seriálové tvorbě šlo podle ní zejména o nekonečné seriály, jako je ZOO.
Skupina Prima provozuje celoplošné televizní vysílání programů Prima, CNN Prima News, Prima Cool, Prima Zoom, Prima Max, Prima Love, Prima Krimi, Prima Star a Prima Show. Kromě toho patří skupině také weby, například iPrima.cz, a videoportál Prima+. Primu většinově vlastní finanční skupina GES Group miliardáře Ivana Zacha.