Švédský oděvní řetězec H&M hodlá na Ukrajině napadené Ruskem i přes pokračování bojů znovuotevřít své pobočky. Firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení u příležitosti Dne nezávislosti Ukrajiny. Podobný krok už předtím učinily jiné západní řetězce včetně americké sítě restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s.

„Společnost je v úzkém dialogu s partnery a úřady a nyní plánuje od listopadu 2023 postupně znovuotevřít většinu svých poboček v zemi,“ uvedl švédský podnik, který je druhým největším prodejcem oblečení na světě. Když Rusko loni 24. února napadlo Ukrajinu, firma stejně jako mnoho jiných mezinárodních společností uzavřela všech svých devět obchodů na Ukrajině. Podnik ve čtvrtek neuvedl, které pobočky by měly znovuotevřít a kdy.

„Zatímco skupina H&M vývoj v zemi nadále sleduje, pokračují přípravy na znovuotevření většiny prodejen H&M tam, kde je to možné,“ stojí ve sdělení. „Bezpečnost kolegů a zákazníků bude vždy naší nejvyšší prioritou,“ uvedla firma a dodala, že bude spolupracovat s místními organizacemi a podílet se na programech pomoci a rekonstrukce. První obchod H&M na Ukrajině otevřel téměř přesně před pěti lety, uvedla agentura DPA.

Znovuotevřít své ukrajinské obchody má na podzim podle médií také španělská skupina Inditex, pod kterou spadají značky Zara, Bershka či Pull&Bear. Před válkou měly zahraniční značky na Ukrajině podle znalců maloobchodního sektoru téměř šedesátiprocentní podíl na trhu.