Sankce západních zemí zvyšují v Rusku poptávku po automobilech vyrobených v Číně. Tento nárůst by mohl pokračovat, dokud budou sankce v platnosti. Novinářům to řekl manažer čínského svazu výrobců aut CAAM Sü Chaj-tung.
Na ruském trhu je stále obrovská poptávka, její uspokojení však nemusí nutně záviset pouze na dovozu, upozornil Sü. Čínské automobilky se také snaží montovat vozy v Rusku.
Vývoz čínských aut do Ruska podle něj poroste v příštích dvou až třech letech, pak zřejmě čínské automobilky zvýší výrobu přímo na ruském trhu.
Podle údajů CAAM bylo Rusko za prvních sedm měsíců letošního roku největší destinací pro vývoz automobilů z Číny.
Celkem se do Ruska vyvezlo 464 tisíc aut. Druhé bylo Mexiko s vývozem 224 tisíc vozů.
Loni bylo Mexiko s 254 tisíci vozy největším dovozcem čínských aut. Rusko bylo se 162 tisíci pátým největším dovozcem.
Dovozená auta z Číny se nyní na prodeji aut v Rusku podílejí devětačtyřiceti procenty. Před válkou, konkrétně v červnu 2021, tento podíl činil sedm procent, ukazují údaje analytické společnosti Autostat.
Čínské firmy zároveň montují svá auta v Rusku a přebírají továrny uvolněné západními automobilkami.
Čína je největším automobilovým trhem na světě. Čínské automobilky se ale stále více poohlížejí po zahraničních trzích, aby kompenzovaly silnou konkurenci a slábnoucí poptávku na domácím trhu, uvedla agentura Reuters.