Novým finančním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od října Adam Legerský. Do pivovarnické skupiny se vrací po třech letech, střídá Karinu Přibylovou.

Legerský nastoupil do finančního oddělení Prazdroje v roce 2014 a za sedm let prošel několika pozicemi. Poté pracoval rok v mateřské společnosti Asahi Europe&International na pozici vedoucího finančního plánování a analýz.

Poslední dva roky pak působil jako finanční ředitel italského pivovaru Birra Peroni, který je stejně jako Prazdroj součástí AEI.

„Adam hrál při transformaci Birra Peroni klíčovou roli. Utvářel finanční strategii firmy a zajišťoval, aby zůstala jak zisková, tak udržitelná. Ve svém předchozím působení také prokázal, že dokáže efektivně pracovat s týmem,“ řekl generální ředitel Prazdroje Dragos Constantinescu.

Legerský zahájil pracovní kariéru už při studiích na pražské Vysoké škole ekonomické, když nastoupil do firmy ExxonMobil. Před příchodem do Prazdroje pracoval asi tři roky ve společnosti British American Tobaco.

Prazdroj loni po dvou letech pandemie nemoci covid-19 zvýšil prodeje piv v Česku. Prodal 7,3 milionu hektolitrů piv, meziročně téměř o 12 procent víc. Export vzrostl téměř o 13 procent. Celkem pivovar loni vyvezl rekordní zhruba dva miliony hektolitrů piv.

V součtu tuzemských a zahraničních prodejů loni prodal 12,4 milionu hektolitrů piv, předloni to bylo 11,1 milionu. Tržby se loni proti roku 2021 zvýšily o pětinu a dosáhly 19,6 miliardy korun, čistý zisk se zvedl téměř o 32 procent na loňských 5,9 miliardy.