Prodeje francouzské skupiny Renault se loni po čtyřech letech poklesu vrátily k růstu. Meziročně stouply o devět procent na 2,24 milionu aut. Prodeje její cenově dostupné značky Dacia se ve stejném období zvýšily dokonce o 14,7 procenta. Společnost o tom 17. ledna informovala v tiskové zprávě.

Za poklesem prodejů v minulých letech stál mimo jiné odchod z Ruska či problémy v dodavatelském řetězci. V roce 2018 skupina prodala rekordních 3,88 milionu vozů. V roce 2022 se prodeje skupiny propadly o šest procent na 2,1 milionu aut.

Šéf Renaultu Luca de Meo na propad prodejů reagoval tím, že skupina zredukovala nabídku a znovu se zaměřila na nejziskovější trhy a modely.

Vlajková značka automobilky Renault, která se na prodejích skupiny podílí více než dvěma třetinami, zaznamenala v roce 2023 nárůst prodejů o 9,4 procenta na 1,55 milionu vozů. „Plánem je pokračovat na stejné úrovni výkonnosti“ i v roce 2024, řekl novinářům šéf značky Renault Fabrice Cambolive.

Evropa se loni na prodejích skupiny podílela šedesáti třemi procenty. Automobilka nicméně plánuje růst i mimo Evropu, a to s pomocí osmi nových globálních modelů, které na trh chce uvést do roku 2027.