Nejvíce využívanou placenou streamovací službou v Česku byl loni Netflix, který si předplácely zhruba dvě třetiny z 2,8 milionu všech uživatelů. Následovalo Voyo, které nedávno ohlásilo 650 tisíc uživatelů v Česku a na Slovensku. Na dalších místech skončily HBO Max, Disney+ a Prima+. Uvedla to společnost Atmedia, která na českém trhu zastupuje zhruba třicet tematických TV kanálů.
Za hlavními hráči podle ředitele marketingu Atmedia Pavla Müllera následují služby jako SkyShowtime, Amazon Prime Video, FilmBox+ nebo CANAL+, u kterých podíl diváků nepřekračuje jednu desetinu všech uživatelů placených videoslužeb.
Placené služby typu Netflix, HBO Max nebo Disney+ jsou nejoblíbenější mezi zástupci generací Z a Y, tedy lidmi ve věku patnáct až dvacet čtyři let a dvacet pět až třicet čtyři let, kde mají podíl okolo šedesáti jedna procent.
„Podle aktuálních výsledků našeho výzkumu Atmedia index využívá aktivně placené služby video on demand šedesát tři procent lidí ve věku patnáct až dvacet čtyři let a šedesát procent lidí ve věku dvacet pět až třicet čtyři let, což jsou v porovnání s jakoukoli jinou věkovou skupinou nejvyšší procenta,“ doplnil Müller.
S přibývajícím věkem podle něj sledování placených VoD služeb klesá. V druhé polovině roku 2023 je využívalo třicet devět procent lidí ve věku třicet pět až padesát čtyři let a devatenáct procent ve skupině padesát pět až šedesát devět let.
Celkový počet předplatitelů v druhém pololetí minulého roku proti jeho začátku klesl zhruba o sto padesát tisíc na 2,8 milionu, tedy asi čtyřicet dva procent populace starší patnácti let. Přesto byl meziročně o dva procentní body vyšší.