Preambule
Těmito Všeobecnými podmínkami poskytování inzertní plochy společnosti MediaRey, SE, se sídlem Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1,IČO: 29145872, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. H 950 (dále jen „Poskytovatel“ a „Obchodní podmínky“) se řídí všechny smlouvy o poskytnutí inzertní plochy v některém z časopisů, jehož vydavatelem je společnost Poskytovatel, která vlastním jménem uzavírá smlouvy o poskytnutí inzertní plochy se zájemcem o uveřejnění inzerce v daném časopise (dále jen „Objednatelé“). Tyto Obchodní podmínky vstupují v platnost dnem [21.03.2024].
Objednávky inzerce
1.1. Objednatelé mohou projevit svůj zájem o inzertní plochu písemnou (včetně emailu) či telefonickou poptávkou inzertní plochy, která se však nepovažuje za návrh na uzavření smlouvy. Po obdržení poptávky Poskytovatel shrne rezervaci inzerce v dokumentu, v němž bude zejména specifikována Objednatelem požadovaná inzertní plocha včetně bližšího určení konkrétního časopisu a čísla, ve kterém má být inzertní plocha poskytnuta, rozsah inzertní plochy, cena za poskytnutí inzertní plochy, a dále jakékoli případné další smluvní podmínky neobsažené v těchto Obchodních podmínkách (dále jen „Rezervace“).
1.2. Rezervace doručená Objednateli je návrhem smlouvy o poskytnutí inzertní plochy za podmínek uvedených v Rezervaci. Rezervaci doručí Poskytovatel Objednateli poštou, osobně, emailem nebo faxem.
1.3. Pokud Objednatel s podmínkami uvedenými v Rezervaci souhlasí, potvrdí písemně svůj souhlas s Rezervací před termínem inzertní uzávěrky příslušného čísla daného časopisu, uvedeného v Rezervaci, a to poštou, osobně, emailem nebo faxem dle kontaktních údajů uvedených v Rezervaci. Orientační termíny inzertních uzávěrek jednotlivých čísel jednotlivých časopisů jsou uvedeny na https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/print_kit_2024-interactv-CZ.pdf Právně závazný je nicméně pouze termín uvedený v Rezervaci.
1.4. Včasným potvrzením Rezervace způsobem uvedeným v odst. 1.3 těchto Obchodních podmínek dochází k uzavření smlouvy o poskytnutí inzertní plochy Objednateli za podmínek popsaných v Rezervaci za účelem otištění Objednatelem dodaného inzerátu (dále jen „Smlouva“). Bude-li Rezervace ze strany Objednatele potvrzena až po termínu inzertní uzávěrky příslušného čísla daného časopisu, nedojde jejím přijetím a doručením potvrzení o jejím přijetí k uzavření Smlouvy. Takové potvrzení Rezervace bude považováno za návrh Objednatele na uzavření Smlouvy, jehož přijetí může Poskytovatel písemně potvrdit do sedmi dnů od doručení, a to poštou, osobně, emailem nebo faxem. Pokud tak v uvedené lhůtě neučiní, platí, že Smlouva nebyla uzavřena.
1.5. Objednatel není oprávněn vzít přijetí a potvrzení Rezervace zpět ani ji zrušit jinak, než jak je uvedeno v těchto Obchodních podmínkách v sekci 2 (Storno rezervace).
1.6. Objednatel není oprávněn provádět v Rezervaci před jejím potvrzením jakékoli změny (škrtání, přepisování nebo dopisování). Takové změny Rezervace jsou považovány za odmítnutí návrhu Smlouvy, vůči Poskytovateli jsou bez právních účinků a představují novou poptávku, na kterou může Poskytovatel reagovat v nové Rezervaci, na níž se použije postup uvedený v odst. 1.1 až 1.4 těchto Obchodních podmínek.
1.7. Pokud v postavení Objednatele vystupují mediální a reklamní agentury, s nimiž Poskytovatel uzavřel rámcovou smlouvu o spolupráci, Poskytovatel rovněž přijímá objednávky učiněné na objednávkovém formuláři těchto mediálních a reklamních agentur, či na rozpisu reklamní kampaně Objednatele za předpokladu, že budou splňovat veškeré náležitosti Rezervace. Poptávka Objednatele doručená poštou, osobně, emailem nebo faxem se v takovém případě, odlišně od odst. 1.1 těchto Obchodních podmínek, považuje za závaznou objednávku a návrh na uzavření Smlouvy. Přijetím objednávky podle věty první v nezměněné podobě bez odchylek ze strany Poskytovatele, a to poštou, osobně, emailem nebo faxem, dochází k uzavření Smlouvy. Jakékoliv změny, odchylky či protinávrhy uvedené v objednávce podle tohoto článku ze strany Poskytovatele, se považují za odmítnutí návrhu Smlouvy a budou ve svém úhrnu považovány za Rezervaci, na jejíž přijetí a potvrzení se použije postup uvedený v odst. 1.1 až 1.4 těchto Obchodních podmínek.
1.8. Uzavřením Smlouvy smluvní strany ukončují a nahrazují veškerá ujednání týkající se předmětu plnění Smlouvy (ať již písemná či ústní) učiněná před vznikem Smlouvy. Tím není dotčena možnost uzavřít souběžně více smluv s odlišnými předměty plnění.
Storno rezervace
2.1. Objednatel je oprávněn stornovat Rezervaci a tím odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu, pouze však před plánovaným dnem uveřejněním inzerce, tedy plánovaným datem expedice daného čísla daného časopisu do maloobchodní sítě uvedeným v Rezervaci jako „prodej” (dále jen „Den inzerce“) a Rezervaci stornovat, pouze však za předpokladu, že uhradí Poskytovateli stornovací poplatek, který činí:
- v případě odstoupení od Smlouvy a stornování Rezervace v období nad 90. den před Dnem inzerce – 0 % z výše v Rezervaci uvedené ceny (včetně DPH) všech stornem dotčených ploch; a
- v případě odstoupení od Smlouvy a stornování Rezervace v období od 90. dne před Dnem inzerce včetně do Dne inzerce – 100 % z výše v Rezervaci uvedené ceny (včetně DPH) všech stornem dotčených ploch.
Objednatel může Rezervaci stornovat (tj. odstoupit od Smlouvy) pouze písemným oznámením o odstoupení od Smlouvy (dále jen „storno“), které musí být doručeno Poskytovateli způsobem stanoveným pro doručení potvrzené Rezervace a uhradit případné odstupné nejpozději 5 dní přede Dnem inzerce. Pokud bylo prostřednictvím Rezervace objednáno více různých inzertních ploch, je možné stornovat Rezervaci i jen částečně (avšak storno poplatek je placen v plné výši i při částečném zrušení Rezervace).
2.2. Bez ohledu na výše uvedené, provedl-li Objednatel Rezervaci přesně určené inzertní pozice (tj. veškeré případy, kdy je předmětem Smlouvy poskytnutí inzertní plochy definované nejen velikostí, ale také jejím umístěním v rámci časopisu, např. přední a zadní obálka, 1. inzertní strana atd.) je Objednatel oprávněn Rezervaci této přesně určené inzertní pozice stornovat (tedy odstoupit od Smlouvy) pouze doručením písemného storna a zaplacením odstupného ve 100% výši v Rezervaci uvedené ceny (včetně DPH) této přesně určené inzertní pozice, a to v každém případě bez ohledu na časové období v kterém ke stornování Rezervace došlo. Objednatel musí Poskytovateli doručit storno způsobem stanoveným pro doručení potvrzené Rezervace a uhradit odstupné nejpozději 5 dní přede Dnem inzerce.
2.3. Potvrzenou Rezervaci (tedy Smlouvu) nelze nijak měnit. Jakýkoli písemný požadavek Objednatele na „přesun“ inzerce z jednoho čísla časopisu do jiného čísla téhož časopisu, na „přesun“ inzerce do jiného časopisu, na změnu velikosti objednané inzertní plochy nebo na jakoukoli jinou změnu Smlouvy bude považován za stornování původní Rezervace (odstoupení od původní Smlouvy) ze strany Objednatele a za podmínek odst. 2.1. a 2.2. těchto Obchodních podmínkách je Objednatel povinen hradit příslušné odstupné, aby storno bylo účinné vůči Poskytovateli. Uvedené požadavky se zároveň považují za novou poptávku, na kterou může Poskytovatel reagovat vystavením nové Rezervace.
2.4. V případě, že postupem dle odst. 2.3. těchto Obchodních podmínek Objednatel stornuje původní Rezervaci (odstoupí od původní Smlouvy), avšak zároveň potvrdí podpisem oprávněné osoby a včas doručí Poskytovateli nově vystavenou Rezervaci jiné inzertní plochy, která má být poskytnuta ve stejném čísle stejného časopisu, ve kterém měla být poskytnuta inzertní plocha dle původní Rezervace, není Objednatel povinen hradit odstupné. Ustanovení tohoto odstavce se však užije pouze v případě, že cena za poskytnutí inzertní plochy dle nové Smlouvy se bude minimálně rovnat ceně za inzertní plochu, která měla být poskytnuta ve stejném čísle stejného časopisu dle původní Smlouvy. Jinak platí, že výše odstupného je rovna rozdílu mezi cenou za inzertní plochu, která měla být poskytnuta v daném čísle daného časopisu dle původní Smlouvy a dle nové Smlouvy.
Cena, platební podmínky a fakturace
3.1. Objednatel je povinen uhradit Poskytovateli za poskytnutí inzertní plochy cenu uvedenou v potvrzené Rezervaci.
3.2. Nedohodnou-li se Objednatel a Poskytovatel jinak, bude cena za poskytnutí inzertní plochy uvedená v Rezervaci odpovídat ceníku Poskytovatele, platnému ke dni doručení poptávky Objednatele Poskytovateli. Aktuální ceník Poskytovatele je uveřejněn na internetových stránkách https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/print_kit_2024-interactv-CZ.pdf a https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/web_kit_2024-interactv-CZ.pdf . Poskytovatel je oprávněn kdykoli ceník dle vlastního uvážení měnit. Nový ceník Poskytovatel vždy uveřejní na https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/print_kit_2024-interactv-CZ.pdf a https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/web_kit_2024-interactv-CZ.pdf.
3.3. V případě rozporu ceny uvedené v Rezervaci s cenou dle ceníku Poskytovatele, resp. s dohodou Poskytovatele a Objednatele, je Objednatel povinen na tento rozpor upozornit bez zbytečného odkladu poté, co mu je Rezervace doručena. Bude-li rozpor mezi cenou uvedenou v Rezervaci a ceníkem, resp. dohodou, Poskytovatelem uznán, vystaví Poskytovatel novou Rezervaci, v níž bude cena uvedena správně. Pokud Objednatel Rezervaci potvrdí, ztrácí právo výši ceny uvedenou v Rezervaci jakkoli rozporovat a reklamovat a je povinen tuto cenu Poskytovateli zaplatit.
3.4. Cena za poskytnutí inzertní plochy je splatná do čtrnácti (14) dnů ode dne vystavení daňového dokladu (faktury) Poskytovatelem, pokud se smluvní strany nedohodnou předem jinak. Cena je splatná vždy bezhotovostním převodem nebo vkladem na bankovní účet Poskytovatele, který je uvedený v daňovém dokladu (faktuře). Daňový doklad vystaví Poskytovatel vždy nejpozději do patnácti dnů ode Dne inzerce. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je Den inzerce nebo den vystavení daňového dokladu, a to ten den, který nastane dříve.
3.5. Poskytovatel může požadovat platbu předem, zejména od Objednatele, který nikdy v minulosti Smlouvu o poskytnutí inzertní plochy neuzavřel nebo který neplnil své závazky z uzavřených Smluv řádně a včas (zejména pokud řádně a včas nezaplatil sjednanou cenu za poskytnutí inzertní plochy). Vždy pokud je v Rezervaci uvedena doložka „platba předem“ nebo jiná doložka podobného významu, pak je cena za objednanou inzertní plochu splatná celá předem, a to nejpozději do termínu příslušné inzertní uzávěrky uvedeného v Rezervaci. Poskytovatel Objednateli vystaví a zašle zálohovou fakturu. Nebude-li cena inzertní plochy zaplacena nejpozději do termínu příslušné inzertní uzávěrky uvedeného v Rezervaci, není Poskytovatel povinen objednanou inzertní plochu poskytnout a uveřejnit na ní inzerát Objednatele. Daňový doklad se zúčtováním zálohy, vystaví Poskytovatel vždy do patnácti dnů ode dne uskutečnění zdanitelného plnění.
3.6. Pokud se Objednatel ocitne v prodlení se zaplacením ceny za poskytnutí určité inzertní plochy, není Poskytovatel povinen poskytnout tomuto Objednateli jakoukoli další inzertní plochu a uveřejnit jakýkoli další inzerát Objednatele, ať již došlo k uzavření Smluv o poskytnutí této inzertní plochy před či po vzniku prodlení Objednatele se zaplacením ceny za jinou inzertní plochu.
3.7. Pokud Poskytovatel z důvodu jakéhokoli prodlení Objednatele se zaplacením ceny za poskytnutí inzertní plochy určitou inzertní plochu Objednateli neposkytne a inzerát Objednatele na této inzertní ploše neuveřejní, odstupuje tím Poskytovatel od příslušné Smlouvy o poskytnutí této inzertní plochy. Zároveň platí, že Objednatel je povinen v důsledku porušení Smlouvy, ohledně níž je v prodlení, uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši součtu cen za poskytnutí veškeré inzertní plochy, kterou Poskytovatel Objednateli díky prodlení Objednatele se zaplacením neposkytl, a to beze všech případných slev. Tato smluvní pokuta, případně její části, jsou splatné vždy do 15 dnů ode Dne inzerce pro příslušné neposkytnuté inzertní plochy.
3.8. Pokud se Objednatel ocitne v prodlení se zaplacením jakékoli částky dle jakékoli Smlouvy, je povinen zaplatit Poskytovateli úroky z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Zánik Smlouvy nemá v žádném případě vliv na povinnost Objednatele zaplatit smluvní pokutu a úrok z prodlení.
3.9. Poskytovatel poskytuje reklamním a mediálním agenturám oprávněným objednávat inzerci ve prospěch svých klientů agenturní provizi (slevu) ve výši 15 % z ceny za poskytnutí inzertní plochy. Na agenturní provizi má Objednatel nárok jen tehdy, je-li to uvedeno v Rezervaci. Domnívá-li se Objednatel, že by měl mít nárok na agenturní provizi, a v Rezervaci právo na agenturní provizi přiznáno není, musí Objednatel Poskytovatele na tento rozpor upozornit bez zbytečného odkladu poté, co mu je Rezervace doručena. Bude-li nárok Objednatele na agenturní provizi Poskytovatelem uznán, vystaví Poskytovatel novou Rezervaci, v níž bude nárok Objednatele na agenturní provizi výslovně uveden a vyčíslen. Pokud Objednatel Rezervaci neobsahující vyčíslení nároku na agenturní provizi potvrdí, žádný nárok na agenturní provizi Objednateli nevzniká a je povinen zaplatit cenu za poskytnutí inzertní plochy v plné výši.
3.10. Pokud Poskytovatel poskytne Objednateli jakoukoli slevu z ceníkové ceny za poskytnutí inzertní plochy, bude tato skutečnost uvedena v Rezervaci (sleva bude v Rezervaci vyčíslena buď v procentech z ceníkové ceny nebo přímo částkou). Pokud se Objednatel ocitne v prodlení se zaplacením sjednané ceny za poskytnutí inzertní plochy, z níž mu byla poskytnuta sleva, nárok na slevu Objednateli okamžikem vzniku prodlení se zaplacením zaniká a Objednatel je povinen zaplatit Poskytovateli ceníkovou cenu v plné výši.
3.11. Spolu s řádným daňovým dokladem (netýká se zálohových faktur) Poskytovatel zašle Objednateli také dokladový výtisk příslušného čísla příslušného časopisu, obsahující uveřejněný inzerát Objednatele. Daňové doklady mohou být po předchozí dohodě zasílány i elektronicky. Objednatel v takovém případě může sdělit svůj požadavek na elektronickou fakturaci Poskytovateli písemně na email [email protected]. Ve zprávě musí být uvedena obchodní firma Objednatele, IČO a email určený pro příjem elektronických faktur. Možnost zasílání elektronických faktur se vztahuje na daňové doklady vystavené po 12.03.2020. Poskytovatel zašle Objednateli dokladový výtisk příslušného časopisu ve fyzické podobě bez ohledu na to, jakým způsobem byla zaslána faktura. Poskytovatel zašle na žádost Objednatele jako alternativu dokladového výtisku příslušného časopisu ve fyzické podobě obálku časopisu a příslušnou inzerci v elektronické podobě.
Dodání inzertních podkladů, realizace inzerce
4.1. Objednatel je povinen dodat Poskytovateli podklady pro uveřejnění inzerátu, který má být na inzertní ploše uveřejněn, ve formě datového souboru (dále jen „inzertní podklady“), a to nejpozději do termínu inzertní uzávěrky příslušného čísla příslušného časopisu, ve kterém má být inzerát uveřejněn. Termín inzertní uzávěrky je uveden v Rezervaci.
4.2. Popis inzerátu v Rezervaci (značka, motiv apod.) je pouze orientační a není nikterak právně závazný. Poskytovatel je povinen uveřejnit inzerát podle Objednatelem dodaných inzertních podkladů (pokud jeho uveřejnění neodmítne) a není v žádném případě povinen kontrolovat, natož zajistit soulad inzertních podkladů a na jejich základě otištěného inzerátu s popisem v Rezervaci.
4.3. Objednatel je povinen dodat inzertní podklady v takovém formátu a takových parametrů, jak je uvedeno v aktuálních technických specifikacích inzertních podkladů pro daný časopis dostupných na https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/print_kit_2024-interactv-CZ.pdf a https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/web_kit_2024-interactv-CZ.pdf, a pokud o ně Objednatel požádá, budou mu zaslány i v tištěné podobě. Poskytovatel je kdykoli oprávněn technické specifikace inzertních podkladů změnit (například v souvislosti se změnou formátu daného časopisu, se změnou techniky tisku apod.). O jakýchkoli změnách technických specifikací inzertních podkladů pro uveřejnění již objednaných inzerátů je Poskytovatel povinen Objednatele písemně neprodleně informovat.
4.4. Datový soubor obsahující inzertní podklady musí být vždy označen tak, aby název souboru byl tvořen (v následujícím pořadí) názvem a číslem konkrétního vydání časopisu, ve kterém má být inzerát uveřejněn, Dnem inzerce tohoto čísla časopisu, uvedeným v Rezervaci, a označením Objednatele, přičemž jednotlivé údaje budou od sebe odděleny znakem „_“ („podtržítko“) a v případě vnitřního dělení jednotlivých údajů pak pomlčkou, není-li v příslušné technické specifikaci uvedeno jinak.
4.5. Inzertní podklady je Objednatel povinen Poskytovateli dodat elektronickou poštou (e-mailem) zaslanou na elektronickou adresu časopisu, ve kterém má být inzerát uveřejněn, eventuálně jiným, oběma stranami dohodnutým způsobem. Elektronické adresy jednotlivých časopisů, na které je možné zasílat inzertní podklady, jsou uvedeny v dokumentu Technická specifikace, který je pro každý časopis dostupný na https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/print_kit_2024-interactv-CZ.pdf a https://cz.forbesmedia.cz/uploads/2024/01/web_kit_2024-interactv-CZ.pdf
4.6. Spolu s inzertními podklady ve formě datového souboru by Objednatel měl Poskytovateli dodat (na adresu sídla Poskytovatele) také barevný digitální nátisk konečné podoby vytištěného inzerátu podle technických specifikací platných pro daný časopis (dále jen „nátisk„), a to za účelem zajištění shody barevnosti v časopise vytištěného inzerátu s dodanými inzertními podklady. Pokud Objednatel nedodá nátisk v požadované podobě a v požadovaném termínu Poskytovateli, neodpovídá Poskytovatel za jakékoli technické vady tisku ani za jakékoli vady barevnosti vytištěného inzerátu.
4.7. Všechny inzeráty, které v důsledku svého obsahu a stylizace nejsou na první pohled jasně rozeznatelné od redakčních textů, může Poskytovatel jako inzerci jasně označit (např. slovem INZERCE, REKLAMA apod.), způsob označení, jeho velikost a jeho umístění vždy určí Poskytovatel.
4.8. Poskytovatel není povinen vracet Objednateli poskytnuté inzertní podklady ani nátisky a není ani povinen tyto inzertní podklady nebo nátisky uschovávat.
4.9. V případě zvláštních forem inzerce, jako jsou vklady, vlepy vzorků a produktů je Poskytovatel oprávněn odmítnout ty, které neprošly zátěžovým testem. V takovém případě platí, že Objednatel nedodal tyto inzertní podklady řádně a včas.
4.10. Pokud Objednatel nedodá Poskytovateli inzertní podklady řádně (tj. takovým způsobem, v takovém formátu a takových parametrů, jak uvádí Smlouva, tyto Obchodní podmínky a příslušné technické specifikace) a včas, není Poskytovatel povinen objednanou inzertní plochu poskytnout a inzerát Objednatele na ní uveřejnit. Pokud Poskytovatel z důvodu nedodání inzertních podkladů Objednatelem řádně a včas určitou inzertní plochu Objednateli neposkytne a inzerát Objednatele na této inzertní ploše neuveřejní, odstupuje tím Poskytovatel od příslušné Smlouvy o poskytnutí této inzertní plochy. Zároveň platí, že Objednatel je povinen v důsledku porušení Smlouvy nedodáním inzertních podkladů uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši součtu cen za poskytnutí veškeré inzertní plochy, kterou Poskytovatel Objednateli v důsledku nedodání inzertních podkladů řádně a včas neposkytl, a to beze všech případných slev. Tato smluvní pokuta, případně její části, jsou splatné vždy do 15 dnů ode Dne inzerce pro příslušné neposkytnuté inzertní plochy.
4.11. S výjimkou případů, kdy je předmětem Smlouvy poskytnutí přesně určené inzertní pozice, je Poskytovatel oprávněn poskytnout Objednateli inzertní plochu umístěnou na jakémkoli místě daného čísla daného časopisu dle výběru Poskytovatele. Je zcela na výběru Poskytovatele, zda bude poskytnuta inzertní plocha sousedící s redakčním obsahem či s jinou inzertní plochou a je zcela na uvážení Poskytovatele, jaký inzerát případně umístí v sousedství inzerátu Objednatele. Objednatel není oprávněn uplatňovat jakékoli reklamace z umístění jeho inzerátu v sousedství inzerátu konkurenčního nebo v sousedství jakéhokoli dle názoru Objednatele nevhodného redakčního obsahu.
Reklamace vad
5.1. Poskytovatel neodpovídá za vady způsobené vadnými inzertními podklady dodanými Objednatelem.
5.2. Pokud Poskytovatel pro Objednatele inzertní podklady na základě dohody s Objednatelem a na základě Objednatelem dodaných návrhů vytváří, je Poskytovatel zodpovědný jen za technickou kvalitu inzertních podkladů, zodpovědnost za obsah inzerátu je plně na Objednateli.
5.3. Objednatel je povinen reklamovat jakékoli vady uveřejněného inzerátu a uplatnit svá práva z těchto vad písemně do 10 dní ode Dne Inzerce, jinak tato jeho práva zanikají. Reklamace musí obsahovat popis vytýkaných vad, odůvodnění, proč se Objednatel domnívá, že je za vady odpovědný Poskytovatel, a Objednatel musí uvést, jakého práva z vad inzerátu se domáhá.
5.4. V případě, že uveřejněný inzerát má vady, za které odpovídá Poskytovatel, Objednatel uplatní svá práva z vad řádně a včas, a tyto vady způsobí podstatné snížení informační hodnoty inzerátu nebo prokazatelné poškození dobrého jména Objednatele, má Objednatel nárok na přiměřenou slevu z ceny za poskytnutí inzertní plochy. Pokud není výslovně dohodnuto jinak, Objednatel se podpisem Rezervace vzdává jakéhokoli plnění z titulu vad inzerátu mimo práva na přiměřenou slevu z ceny za poskytnutí inzertní plochy podle tohoto odstavce.
Odpovědnost objednatele za obsah inzerátu
6.1. Objednatel je povinen zajistit, že jím objednaný inzerát je v plném souladu s platnými právními předpisy, dobrými mravy, zásadami poctivého obchodního styku a s obecně respektovaným etickým kodexem reklamy (Kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu), a že uveřejněním inzerátu podle Objednatelem dodaných inzertních podkladů nedojde k žádnému zásahu do práv jakýchkoli třetích osob, zejména práv autorských, jiných práv na ochranu duševního vlastnictví a práva na ochranu osobnosti.
6.2. Poskytovatel má právo odmítnout uveřejnění inzerátu, jestliže má za to, že Objednatel porušil povinnost podle odst. 6.1. těchto Obchodních podmínek či že by uveřejněním inzerátu mohlo dojít k poškození dobrého jména nebo zájmů Poskytovatele nebo třetích osob. Poskytovatel Objednateli oznámí odmítnutí uveřejnění inzerátu písemně. Pokud Objednatel nedodá Poskytovateli včas a řádně inzertní podklady pro uveřejnění jiného inzerátu, příslušná Smlouva zaniká. Poskytovatel si dále vyhrazuje právo odmítnout zveřejnění inzerátu na produkt nebo službu, která je považována za konkurenční, nebo nevhodnou z hlediska obchodních zásad společnosti.
6.3. Poskytovatel v žádném případě neodpovídá za jakékoli případné škody vzniklé Objednateli z důvodu neuveřejnění Poskytovatelem odmítnutého inzerátu.
6.4. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli veškeré náklady a veškeré škody, které Poskytovateli vzniknou v důsledku toho, že se vůči Poskytovateli bude jakákoli osoba nebo jakýkoli úřad domáhat jakýchkoli nároků vyplývajících z tvrzeného porušení právních předpisů uveřejněním inzerátu podle inzertních podkladů Objednatele, a to bez ohledu na to, zda se tyto nároky ukážou být oprávněnými či nikoli. Objednatel nahradí Poskytovateli zejména náklady na právní zastoupení při zkoumání nároků uplatněných jakoukoli osobou nebo úřadem a při zastupování Poskytovatele ve všech souvisejících soudních či správních řízeních.
Rozhodné právo, rozhodování sporů
7.1. Veškeré Smlouvy uzavřené na základě Rezervací se na základě dohody řídí vždy právem České republiky.
7.2. Veškeré spory ze Smluv a Rezervací a spory související s uzavíráním a platností Smluv budou na základě dohody smluvních stran rozhodovány místně příslušnými soudy České republiky. Není-li v České republice podle příslušných procesních předpisů soud, který by byl místně příslušný projednávat žaloby proti Objednateli, dohodly se smluvní strany, že místně příslušným soudem bude Obvodní soud pro Prahu 5 ve sporech, k jejichž projednání jsou v prvním stupni věcně příslušné okresní soudy, a Městský soud v Praze ve sporech, k jejichž projednání jsou v prvním stupni věcně příslušné krajské soudy.
Informace o Objednateli a osobní údaje
8.1. Objednatel bere na vědomí, že Poskytovatel v rámci realizace a rozvíjení spolupráce podle těchto Obchodních podmínek, včetně jejího vyhodnocení, pracuje s informacemi o Objednateli, zejména s kontaktními informacemi a informacemi o spolupráci, včetně případných informací o bonitě objednatele získané od třetích stran. Objednatelé zpravidla nejsou fyzickými osobami, v takovém případě tyto informace nejsou osobními údaji.
8.2. Za Objednatele s Poskytovatelem jednají fyzické osoby. Jejich kontaktní údaje a informace o spolupráci s Objednatelem, stejně jako údaje o Objednatelích, jimiž jsou fyzické osoby, či o jakýchkoliv jiných fyzických osobách, včetně fyzických osob, které s Poskytovatelem nepřímo, tedy díky své roli u Objednatele, spolupracují, jsou osobními údaji ve smysly příslušných předpisů. Poskytovatel plní svoji informační povinnost vůči subjektům osobních údajů prostřednictvím dokumentu Zásady ochrany soukromí MR, který je dostupný na https://www.forbes.cz/obchodni-podminky-a-informace-ke-zpracovaniosobnich-udaju/.
8.3. Objednatel se zavazuje upozornit fyzické osoby, které za něj s Poskytovatelem komunikují či jejichž osobní údaje budou, na základě spolupráce těchto osob s Objednatelem, Poskytovatelem zpracovávány, na dokument Zásady ochrany soukromí MR. a vyzvat je, aby se s dokumentem seznámily.
Závěrečná ustanovení
9.1. Objednatel není oprávněn postoupit jakákoli svá práva z této smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele, a to ani částečně.
9.2. Objednatel a Poskytovatel výslovně potvrzují, že Smlouva společně s Obchodními podmínkami jsou výsledkem dohody těchto stran a Objednatel i Poskytoval měli příležitost ovlivnit obsah Smlouvy, přičemž ani jedna z těchto stran se nepovažuje za slabší stranu. Pro vyloučení pochybností výslovně potvrzují, že jsou podnikateli, uzavírají tuto smlouvu při svém podnikání, a tudíž vylučují ve vztahu k Smlouvě a Obchodním podmínkám aplikaci ustanovení § 1793, § 1796, § 1799 a § 1800 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
9.3. Objednatel i Poskytovatel oba převzali na sebe odpovědnost za nebezpečí změny okolností v souladu s § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
9.4. Objednatel jako strana, vůči níž se práva Poskytovatele jako věřitele z této smlouvy promlčují, tímto výslovným prohlášením prodlužuje délku promlčecí doby práv věřitele vyplývajících z této smlouvy na dobu patnácti (15) let.
9.5. Ustanovení těchto Obchodních podmínek tvoří nedílnou součástí každé Smlouvy, uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem prostřednictvím Rezervace. V případě, že Rezervace obsahuje výslovné ujednání, které těmto Obchodním podmínkám odporuje, použije se přednostně výslovné ustanovení Rezervace.
9.6. Tyto Obchodní podmínky mohou být Poskytovatelem kdykoli změněny oznámením na https://www.forbes.cz/inzerce/. Každá Smlouva se řídí Obchodními podmínkami účinnými v době uzavření příslušné Smlouvy.
V Praze 21.03.2024