Mezinárodní automobilce Stellantis ve třetím čtvrtletí celosvětově klesl odbyt zhruba o dvacet procent na méně než 1,15 milionu vozů. Nedařilo se jí především na jejím nejdůležitějším a nejlukrativnějším trhu, v Severní Americe. Firma zveřejnila předběžná prodejní čísla ve svém středečním sdělení. Podnik zastřešuje značky Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Chrysler, Alfa Romeo a Jeep.

V Severní Americe Stellantis prodal od července do září 299 tisíc vozů, meziročně o 36 procent méně. Podle agentury DPA stojí mnoho neprodaných vozů koncernových značek na dvorech prodejců. V Evropě se odbyt snížil o sedmnáct procent na 496 tisíc vozů.

Šéf Stellantisu Carlos Tavares chce v USA do konce roku výrazně snížit zásoby u dealerů maximálně na 330 tisíc vozů. Stellantis kvůli nepříznivé situaci vyvodil také personální důsledky, finanční ředitelku Natalii Knight nahradil Doug Ostermann. Sám Tavares má smlouvu do začátku roku 2026, ale podnik už hledá jeho nástupce.

Odbyt klesl ve třetím čtvrtletí i Volkswagenu, který dodal zákazníkům o 7,1 procenta méně vozů. Jeho české součásti, Škodě Auto, se ale dařilo, odbyt celosvětově zvýšila o šest procent.