Je to tři roky, co jako první ryze česká firma vstoupila na londýnskou burzu společnost Eurowag miliardáře Martina Vohánky. Jenže zatímco firma od té doby vyrostla dvojnásobně, její akcie se v Londýně obchodují o třetinu levněji.

„Ten timing (vstupu na burzu) zkrátka nebyl správný,“ říká v novém Forbes Byznys podcastu zakladatel a spolumajitel Eurowagu Martin Vohánka.

Dle aktuálního žebříčku Forbes 65. nejbohatší Čech v něm přiznává, že ho vývoj na londýnském burzovním parketu příliš netěší. Zároveň si prý ale myslí, že je to jednak tím, že Eurowag je na burze nový a tím i nepříliš známý, a také tím, že firmy, které procházejí investiční fází jako právě Eurowag, evropské investory moc nezajímají.

„Když se podíváte, čemu Evropa čelí a co nám nejvíce schází, jsou to velké transformativní ambiciózní projekty. A ty vlastně tady v Evropě nikoho nezajímají,“ popisuje Vohánka náladu mezi evropskými investory.

Eurowag zrovna s jedním takovým projektem přišel. Na dopravním veletrhu v Hannoveru představil „super aplikaci“ Eurowag Office, na které pracoval několik let. Je podobná Uberu, akorát pro kamionovou dopravu.

Platforma má mimo jiné za úkol propojit volné kapacity kamionů s firmami, které potřebují přepravit zboží. „Spousty kamionů jezdí u nás či v Evropě prázdných. Je to až třicet procent,“ vypočítává osmačtyřicetiletý miliardář v podcastu.

Co vše Eurowag Office umí a jak velká změna to bude nejen pro Eurowag, ale i pro samotný trh? Jak Green Deal ovlivní evropskou dopravu? A udrží si Evropa svou konkurenceschopnost? To vše jsme probírali v nejnovějším Byznys podcastu.