Sdílené koloběžky a kola Lime po celém světě najezdily dohromady už přes sedm set milionů kilometrů, jen v Praze to loni bylo přes tři miliony kilometrů. Americký startup pohybující se v segmentu sdílené mobility má v české metropoli dnes dva a půl tisíce koloběžek a několik stovek elektrokol.
V ulicích budou i přes zimu. A během podzimu Lime v Praze rozmístí novější elektrokola, konkrétně čtvrté generace.
„Momentálně uživatelé vidí primárně červená kola, ta se nyní vymění za nová, která budou mít stejnou baterku, která je v koloběžkách,“ říká v novém Forbes Byznys podcastu šéf Limu pro český a maďarský trh Václav Petr.
„Budou v našich barvách – zelenobílá,“ doplňuje manažer firmy, jejíž sdílené prostředky si lidé v Česku mohou půjčit i v Brně, Ostravě, Olomouci, Liberci nebo Českých Budějovicích.
Sdílená kola a koloběžky zaparkované v ulicích však od samých počátků rozdělují společnost na ty, kdo jejich služby využívají, a ty ostatní, kterým v ulicích spíš překážejí. Úkolem Václava Petra je proto domluvit se s jednotlivými městy či městskými částmi zejména na tom, jak zamezit porušování zákazu jízdy na chodníku a také na nějaké méně rušivém systému parkování.
V tom už se podle Petra situace zlepšuje i díky tomu, že se Praha vydala cestou systému parkovacích míst. „Vyznačená parkovací infrastruktura parkovací je to hlavní,“ říká.
Jezdí na Limu více zahraniční turisti nebo Češi? Bude někdy Lime integrovaný do Lítačky? Jaká maximální vzdálenost musí být mezi parkovacími místy, aby je uživatelé využívali? To vše si poslechněte v dnešním Byznys podcastu.