Wolt tento týden oznámil zahájení pilotního programu ve spolupráci s obchodním řetězcem Billa. Nová služba, která je zatím dostupná v Plzni a Liberci, se v blízké době plánuje rozšířit do Olomouce, Ostravy a později i do dalších měst. Tato expanze přináší českým zákazníkům rychlé doručení čerstvých potravin až domů, čímž reaguje na rostoucí poptávku po pohodlných a rychlých službách.
„Spojením sil s jednou z největších evropských obchodních skupin přinášíme zákazníkům to nejlepší z obou světů: rychlost, kvalitu a široký výběr zboží,“ vysvětlil generální ředitel Wolt Česko Tomáš Beniak. Spojení s obchodní skupinou REWE, pod kterou Billa spadá, vnímá Wolt jako velký krok ke zlepšení dostupnosti služeb v oblasti moderního maloobchodu.
V aplikaci Wolt si zákazníci mohou vyhledat nejbližší prodejnu, projít si široký sortiment a objednat čerstvé potraviny, drogerii i další položky. Nová spolupráce je velkou příležitostí pro obě strany. Wolt získává přístup k silné zákaznické základně obchodního řetězce, zatímco Billa využije efektivní logistiku Woltu k oslovení nových zákazníků.
„Nabídka čítá na pět tisíc našich produktů od standardního sortimentu přes naše privátní značky až po čerstvé potraviny,“ popisuje Radovan Šesták, vedoucí velkoobchodního oddělení společnosti Billa Česká republika.
Rychlé doručování je jednou z předností Woltu, která je podle Beniaka hlavní konkurenční výhodou oproti zavedeným hráčům, jako je Rohlík. „Rohlík má dobrou kvalitu i službu, ale geograficky to příliš pokryté nemá. Naše služba je od něj dost odlišná – zákazník může objednat od různých partnerů a vybírat z různých nabídek, což Rohlík nenabízí. Naším cílem je doručit všechny nákupy do půl hodiny, takže za jeden až dva roky se Rohlík může bát nás, ne my jeho,“ řekl Beniak v rozhovoru pro slovenský Forbes.
Wolt, finská platforma pro doručování jídel a potravin založená v roce 2014, v Česku působí už šest let a expandoval do více než čtyřiceti měst. K budoucímu rozšiřování své služby Beniak v podcastu Forbes Byznys uvedl: „Určitě budeme v Česku nadále expandovat velmi agresivně. Možná jednoho dne budeme ve dvou stovkách měst, ale to nebude v dohledné době. Byznys musí dávat ekonomický smysl.“