skip to main content
Startupy

Aby lidé v nejchudších zemích světa lépe viděli. DOT Glasses mají novou investici

2 minuty čtení

Jistá forma poruchy zraku zhoršuje životy více než miliardě lidí v rozvojových zemích. A zatímco ve vyspělém světě není problém navštívit očního lékaře a klidně si nechat vyrobit brýle na míru, v případech z opačného spektra často není řešení k dispozici vůbec.

Přesně tenhle problém chce vyřešit český projekt amerického zakladatele Philipa Staehelina. Nese název DOT Glasses a vyvíjí brýle, které vyjdou na jednotky dolarů, padnou téměř všem a jejich kustomizaci nemusí provádět zkušený lékař.

DOT Glasses právě získávají novou investici, na níž se podílejí i dva významné české subjekty – Tilia Impact Ventures podnikatelky Silke Horákové a Nation 1 Marka Moravce. K těm se postupně přidávají další, čeští i zahraniční, andělští investoři s cílem naplnit cílovou částku jeden milion eur, tedy 27 milionů korun. Formou jde o konvertibilní půjčku, kterou investoři mohou posléze přetavit v podíl.

Na rozdíl od Nation 1, které má za sebou už relativně hodně zářezů, je to v případě staršího fondu Tilia Impact Ventures teprve třetí investice. To proto, že se vyloženě zaměřuje na investice do společensky prospěšných projektů.

DOT Glasses koncové uživatele vyjdou na nízké jednotky dolarů.
Reklama

„Radikální byznysmodel DOT Glasses umožňuje velmi efektivní výrobu a distribuci brýlí až k nejvíce potřebným skupinám lidí v rozvojových zemích. Lepší zrak následně umožňuje lepší přístup ke vzdělání, lepší pozici na trhu práce, a tím pádem i vyšší příjem,“ komentuje investici jedna z nejvlivnějších žen Česka Silke Horáková, která zároveň spoluvlastní skupinu Albatros Media.

Sám zakladatel a CEO projektu Philip Staehelin nosí brýle celý život a upozorňuje, že ačkoli jde o 700 let starou technologii, stále k ní více než miliarda lidí nemá přístup.

„Řešením nemůže být pouze funkční, odolný a vzhledný produkt, ale i způsob, jakým DOT Glasses zapojit do již existujících distribučních sítí v rozvojových zemích a jak rychle a lehce naučit například místní zdravotní sestru vyšetřit zrak a následně sestavit DOT Glasses na míru pacientovi,“ vypočítává Staehelin.

DOT Glasses zatím dodaly více než 4500 brýlí do Indie, Etiopie či Keni, což údajně posloužilo jako „proof of concept“. Čerstvý kapitál má tato čísla znásobit, a to primárně zrychlením budování partnerské a distribuční sítě v oblastech se špatnou dostupností brýlí a pokračujícím technickým vývojem.

„Nyní dokončujeme vyjednávání s vládními organizacemi v subsaharské Africe a jižní Asii o dodávkách stovek tisíc kusů,“ uzavírá Staehelin.

Reklama
Reklama