Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk téměř o 126 procent z loňských osmdesáti čtyř milionů eur (2,13 miliardy korun) na letošních 190 milionů eur (4,8 miliardy korun). Firma to uvedla ve sdělení 31. července. Tržby vzrostly meziročně o 6,2 procenta na 11,3 miliardy eur (287,5 miliardy korun).

„Celosvětově pozorujeme zlepšení vnímání značky Adidas a nadále zaznamenáváme lepší čísla prodejnosti, a to jak u lifestylových, tak u výkonnostních produktů,“ prohlásil výkonný ředitel Adidasu Bjørn Gulden s tím, že pozice Adidasu mezi zákazníky se zlepšuje rychleji, než společnost očekávala.

Firma s ohledem na dobré výsledky zvýšila výhled pro celý rok. Nově počítá s provozním ziskem kolem miliardy eur. Ve druhém čtvrtletí společnost provozní zisk meziročně téměř zdvojnásobila na 346 milionů eur (8,8 miliardy korun).

V Evropě Adidas navýšil tržby o více než dvacet procent na 1,9 miliardy eur (48,3 miliardy korun). Tržby v Severní Americe společnosti klesly meziročně o 6,9 procenta na 1,3 miliardy eur (třicet tři miliard korun).

„Pokles souvisel výhradně s výrazně menším objemem prodeje značky Yeezy. Bez zahrnutí Yeezy se tržby v Severní Americe oproti stejnému období předcházejícího roku zvýšily díky růstu velkoobchodu i vlastního maloobchodu,“ dodala firma v prohlášení.

Německá firma působí pod názvem Adidas od roku 1949. Jde o zkratku jména zakladatele Adolfa „Adiho“ Dasslera. Původně ji zakládal jako obuvní společnost v roce 1924 s bratrem Rudolfem pod názvem Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Po rozchodu obou bratří Rudolf Dassler založil konkurenční závod Ruda, který později vešel ve známost pod jménem Puma.