Není hyper jako v Čestlicích, není mega jako na Chodově, není v centru jako Palladium. Obchodnímu centru Šestka dlouho „něco“ chybělo. I když stojí blízko letiště a jeho spádovou oblastí je bohatá Praha 6 a příměstské obce, lidé si tam hledali cestu jen obtížně. S novým majitelem přišly nové ambice a centrum prošlo zásadní proměnou.

„Šestka skýtá podobné možnosti jako holešovické Rosmarin Business Center, které jsme v roce 2016 převzali se sotva poloviční obsazeností, abychom jej po třech letech stoprocentně zaplněné úspěšně prodali českému investičnímu fondu,“ říká současný majitel Roman Pilíšek.

Spolu s dalšími investory koupil Šestku v roce 2018 za nezveřejněnou částku od skupiny stojící mimo jiné za portálem ePojištění.cz a letargickou atmosféru vystřídal pořádný průvan. Novou podobu Šestky má na starosti manažerka centra Michaela Němcová.

„Do moderních obchodních center lidé stále častěji chodí trávit volný čas. Ze zákazníků se stávají návštěvníci a pro ně jsme posílili služby a volnočasovou nabídku,“ prozrazuje.

Také proto se zmenšila plocha předimenzovaného hypermarketu Albert z 10000 m2 na polovinu a na nové ploše se otevřelo nové fitness centrum Gymstory. Za konceptem postaveným na ideomotorické terapii, tedy využívání vrozených pohybových vzorců v tréninku, stojí školitel trenérů Václav Rázl.

Na ploše 1700 m2 nabízí kromě nejmodernějších posilovacích strojů značky Hammer také velký multifunkční sál i největší překážkovou dráhu v ČR. Pro regeneraci lze využít také kryokomoru, saunu či fyzioterapii.

Zásadní rekonstrukcí prošel food court. Dnes v něm v rozsáhlém otevřeném prostoru najdete restaurace jako Running Sushi Sumo, Grill Naše kuře, VietFastFood, Lai Lai, Satyam, KFC. U nové nájezdové rampy bude stát drive-in od McDonald’s.

Za akvizicemi všech významných nájemců stojí zkušený leasing manažer Peter Fazekaš. Kromě značek jako Sephora, H&M, Sportisimo či Datart je u nákupního centra takovéto velikosti zajímavé cílení na oblast vybavení domácností – na ploše uvolněné Albertem vzniklo velké nábytkové studio od OKAY nábytek, luxusnější segment pak zastupuje italský výrobce matrací Magniflex.

Malé i velké potěší unikátní videoherní muzeum GameWorld, kde si mohou zahrát všechny retrohry od japonských simulátorů přes střílečky až po Super Maria.

Ze Šestky však „tak trochu jiný nákupák“ nedělá ani tak nabídka obchodů či služeb, jako spíš jeho skoro rodinné rozměry a strategie.

„Když se kvůli koronaviru zavřely galerie, bylo mi to jako sběrateli a milovníkovi umění líto. Protože nákupní centra mohla mít v omezeném režimu otevřeno, napadlo mě udělat z nákupní galerie skutečnou galerii,“ říká Roman Pilíšek.

Vznikla tak Sky Gallery Šestka, která v otevřeném atriu vystavila díla malíře Lubomíra Typlta. Dnes jsou zde obrazy profesora Jiřího Načeradského a nedávno se Sky Gallery Šestka rozšířila i do prostor fitcentra Gymstory, kde jsou instalovány pop art a cartoon kresby Pasty Onera.

A jak covidový rok 2020 ovlivnil chování zákazníků v letošním roce? „Vlastně nijak zásadně. Zákazníci se letos vrátili a oproti roku 2019 máme propad jen o pět procent. V porovnání s rokem 2019 ale evidujeme nárůst obratů,“ říká manažerka centra Michaela Němcová.

„Možná nám během lockdownů pomohlo, že naše centrum je menší než ostatní. Komunikovali jsme rychlé a bezpečné nákupy. Abychom si udrželi a získali přízeň zákazníků, hledáme nové a odlišné cesty, jak doručit zážitek z nakupování.“

Šestka se ale přílivu davů podle všeho dočká. Desítky let stagnující projekt rychlodráhy propojující letiště s Prahou a Kladnem konečně spěje k realizaci a hotovo by – prý – mělo být v roce 2027.

Hned vedle Šestky vznikne obrovský dopravní terminál Dlouhá míle, který denně obslouží desítky tisíc lidí.

Kdysi ospalý nákupák daleko v polích přebudovaný v moderní obchodní centrum se rázem ocitne na jednom z nejlukrativnějších míst v Praze a současný majitel chce být nepochybně u toho.