skip to main content
AdVoice

Realitní bizár nebo promyšlený marketing? Hlavně když to prodám, usmívá se makléř Hanousek

Kdo dnes není na sociálních sítích, jako by nežil. Někdo je miluje, jiný je nemůže vystát. A podobně je to s Jiřím Hanouskem – makléřem, který větou „Dobrý den, jste nároční?“ za necelé dva roky naprosto změnil český realitní trh.

Jeho lety helikoptérou, slaňování ze skal či jízdy tankem zasazené do profesionální prezentace luxusních nemovitostí se na české „socky“ přihnaly jako tornádo a rozvířily konzervativní vody realit.

Za tím, co by někdo označil jako realitní bizár, se skrývá spousta práce a hlavně důkladně promyšlená strategie, která už Hanouskovi přinesla prodeje v celkové hodnotě přes 400 milionů a získala srdce a lajky tisíců fanoušků. Chcete vědět, v čem spočívá tajemství jeho úspěchu?

Vaše prezentace je rozhodně nevšední. Díky tomu vás sleduje dost lidí, kteří nemovitost ani nehledají, ale baví je vaše videa. Jak se vám to v „nudné“ realitní branži povedlo?

Na úvod je asi potřeba říct, že se spoustu let pohybuji ve financích, které jsou ze své podstaty hrozně konzervativní. A je to logické – jak jde o prachy, humor stranou. Reality jsou oproti tomu jiné kafe, což je trochu paradox, protože se v nich točí daleko víc peněz než na běžném spořáku.

V realitním marketingu si člověk může dovolit popustit uzdu fantazii a taky se lépe dostane k inspirativním a úspěšným lidem, kteří často vlastní zajímavé nemovitosti. A to je něco, co jsem vždycky chtěl.

Pro nemovitosti jsem měl odjakživa slabost a bylo mi jasné, že jenom s pěknými fotkami pěkného domu díru do světa neudělám. Před dvěma lety už na sítích frčela různá zábavná videa, takže jsem si řekl, že do toho vlítnu taky.

A ono to klaplo! Ohlasy byly super, lidi to zajímalo, a hlavně jsem si v praxi ověřil, že to funguje i po obchodní stránce. Co si budeme povídat, hodně tomu pomáhá, že prodávám nemovitosti za spoustu milionů. To je něco, co lidi zajímá samo o sobě, takže se moje video prohlídky daleko lépe šíří a mají podstatně větší dosah. Kdybych místo skokem do bazénu v obří vile začínal skokem do sprcháče v paneláku, mohlo být dneska všechno jinak.

Narazil jste někdy na konzervativního prodávajícího, kterému se líbily vaše úspěchy a dosah, ale nechtěl ve video prohlídce žádné výstřelky? Jak jste to řešil?

Většinou si ve videích můžu dělat, co chci, a za to jsem hrozně rád. Možná to někoho překvapí, ale majitelé těch opravdu luxusních nemovitostí v hodnotě desítek milionů, kteří se sami často objevují ve Forbesu, mají taky smysl pro humor. To, na čem jim záleží nejvíc, je normální komunikace a spolehlivost.

A jestli jim skočím do bazénu v obleku nebo se projedu po terase na běžkách, je pro ně podružná věc. Hlavně když to prodám. Lidé, kteří moje služby poptávají, navíc moji práci znají, takže se málokdy stane, že by si někdo objednal Hanouska a pak ho vlastně nechtěl. V takových případech se pak řídím jednoduchým pravidlem – náš zákazník, náš pán.

Je pro mě důležité, aby byl klient s prezentací spokojený. Zároveň se ale vždycky snažím vysvětlit, proč to dělám zrovna takhle a jaké výhody z toho pro něj plynou. Ostatně mým cílem není ze sebe dělat kašpara, abych pobavil internety. Každá moje video prohlídka je promyšlená a obsahuje všechny podstatné informace a důvody, proč si danou nemovitost rozhodně nenechat utéct.

Díky zábavným scénkám, které zaujmou a udrží pozornost, se videa rychleji dostanou mezi lidi, a tím pádem se zrychluje i doba prodeje. No a to je něco, čeho pomaloučkými záběry a hrou na pianko nedosáhnete. To už totiž viděl každý.

Jak hledáte kupující? Prostřednictvím inzertních portálů, nebo máte jinou metodu?

Inzertní portály jsou fajn, ale je potřeba si uvědomit, že tam chodí jen lidi, co nemovitost aktivně hledají. Navíc je tam obrovské konkurenční prostředí. Rozhodně je proto potřeba být vidět i na jiných místech.

Nedávno jsme proto spustili koncept hanousek & partneři, který by měl v budoucnu rozšířit naše zastoupení do všech krajů. Ale mít lidi všude nestačí. Mně osobně nejlépe fungují cílené kampaně na sociálních sítích od Facebooku přes Instagram až po LinkedIn.

Sociální sítě o nás totiž vědí úplně všechno – co máme rádi, co hledáme, co nás zajímá… A za peníze, které se jim nebojíme dát, můžeme tyhle informace využít pro naši reklamu. Proto jedeme masivní kampaně na sítích, které mají miliony zhlédnutí. Jejich cílem je dostat co nejvíc lidí na vlastní web nemovitosti, kde kromě videa najdou taky fotky, 3D půdorysy, propracované texty a nabídku dalších nemovitostí, které by je mohly zaujmout.

Děláme i specifické kampaně podle cílovky v pěti různých jazycích, které nám dabují rodilí mluvčí v Londýně, což se hodí hlavně u velkých nemovitostí, hotelů nebo restaurací. To je ostatně taky něco, co většina makléřů prostě neudělá. Dlouhodobě nám to funguje, protože dokážeme oslovit i lidi, co třeba aktivně nehledají, ale zaujme je to nebo pošlou odkaz známým.

Koneckonců právě takhle se jedna z „mých“ nemovitostí – Stará Plynárna v Hřensku – dostala až do Forbesu. Na ten se pak chytla další média, a než jsem se nadál, bylo prodáno. No co si budeme povídat, reklama zdarma je samozřejmě ta nejlepší.

Problémem sociálních sítí je, že jsou anonymní a každý vám může napsat prakticky cokoli. Řešíte nějak „hatery“?

Nebudu lhát, docela mi trvalo, než jsem si na tu pozornost zvykl a přestal si to brát osobně. Protože když pustíte do světa něco, z čeho máte radost, a pak si každý ráno čtete na záchodě o tom, že jste „trapnej debil“ a vaše nemovitosti jsou „hnusný a předražený“, tak vám to úsměv na tváři přirozeně nevykouzlí.

Dneska vypouštíme v průměru čtyři nemovitosti měsíčně a těch komentářů a zhlédnutí už je takové množství, že to fakt nemůžu procházet všechno. Lidi si navíc vždycky najdou něco, co budou kritizovat. Styl prezentace. Lokalitu. Cenu. Barvu kachliček v koupelně. Je to takový náš národní sport.

Tyhle internetové války se dají zkrátka vyhrát jen tak, že se do nich vůbec nezapojujete. Na všem špatném se ale dá najít něco dobrého. Všichni ti hateři, kteří pod mými příspěvky vášnivě rozebírají stav naší ekonomiky, trhu s realitami a moji příčetnost, nám totiž zdarma pomáhají zvyšovat dosah. Takže vlastně díky!

Nevšední vsuvky jsou to, co vás odlišuje od konkurence. Kam chodíte na všechny ty nápady? A kde je hranice, za kterou byste už nešel?

I když jsem otcem myšlenky „dělat to jinak“, tak všechny ty nápady nejsou jen z mojí hlavy. Stojí za mnou tým, který dneska tvoří víc než deset lidí. Jsme všichni na stejné vlně, tahle práce nás baví, máme podobný humor, a spousta věcí tak vzniká díky týmové práci.

Největší zásluhu na tom kreativním procesu má můj kameraman‑fotograf‑dronař Radim, který je se mnou už od začátku. Společně jsme natočili moje první video na mobil a od té doby jsme nerozlučná dvojka. Často spolu sedíme dlouho do večera a vymýšlíme, čím bychom mohli prezentaci oživit.

Jindy nás při natáčení cvrnkne do nosu ukulele na poličce a scénka vzniká spontánně přímo na místě. Ta hranice, kde končí dobrá legrace a začíná něco trapného nebo nevkusného, je samozřejmě dost tenká. Takže když žádné nápady nepřicházejí, netlačíme na pilu. Oni nám to fanoušci odpustí.

Co byste chtěl vzkázat čtenářům?

Určitě se podívejte na můj web, kde na vás čeká spojení krásných nemovitostí, krásných makléřů a samozřejmě vytříbeného humoru.