skip to main content
Breaking News

Český úspěch v Cannes. Apel na řidiče získal reklamního Oscara

Agentuře McCann Prague se ve spolupráci s Hero & Outlaw na letošním ročníku významného mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions podařilo pro Českou republiku získat cenný kov. Projekt 13 minut získal stříbrné ocenění v kategorii PR kampaní. Soška lva, kterou si agentura ze čtvrtečního udělování cen odnáší, bývá označována za reklamní obdobu Oscarů.

Celovečerní dokument 13 minut je vyvrcholením kampaně Zpomal, dokud není skutečně pozdě, která byla vytvořena pro Českou asociaci pojišťoven se záštitou BESIP. Pod vedením režiséra Víta Klusáka se na její tvorbě podílela také agentura Reneganz a Policie České republiky.

„Ocenění, které jsme za tuto kampaň získali, si velmi vážíme. Co pro nás má ale veliký význam je reálný dopad kampaně na chování českých řidičů,“ řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek, který je zároveň jedním z producentů dokumentu.

Reklama

„Za dobu trvání kampaně došlo k meziročnímu poklesu nehodovosti z důvodu nepřiměřené rychlosti o 9 procent. To je výsledek, o který nám šlo. Šlo nám o reálnou hmatatelnou změnu chování, a to se povedlo,“ dodal Matoušek.

Název 13 minut odkazuje na průměrný čas, který řidič ušetří na cestě z Prahy do Brna, pokud povolenou rychlost překračuje o 20 kilometrů za hodinu. Záměrem bylo upozornit na silnou nevyváženost zisku a rizika takového počínání a pomocí emotivních záběrů vyvolat otázku, zda má 13 ušetřených minut cenu lidského života.

Vít Klusák se coby provokativní režisér rozhodl na problematiku hledět očima viníků, kteří se z běžných řidičů rázem stali zločinci. Film, který je zrcadlem uspěchané společnosti, se stal první reklamou, kterou do vysílání zařadila streamovací služba HBO v Česku i zahraničí.

Cannes Lions hodnotí práce v 16 kategoriích. Zlatí, Stříbrní a Bronzoví lvi se udělují na pozadí hlavní ceny Grand Prix. McCann se na přední příčky cen tradičního francouzského festivalu reklamní kreativity vrací po šesti letech.