Nizozemské maloobchodní společnosti Ahold Delhaize, která působí i v České republice, klesl ve druhém čtvrtletí provozní zisk o 13,3 procenta na 817 milionů eur, 20,7 miliard korun. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Výsledek je ale lepší, než se očekávalo. Majiteli prodejen Albert se dařilo i přesto, že už tolik netěžil z koronavirové pandemie, která lidi přiměla připravovat si jídlo doma. Analytici odhadovali, že provozní zisk firmy, která podniká v Evropě i ve Spojených státech, dosáhne zhruba 750 milionů eur. Tržby ve druhém čtvrtletí stouply o tři procenta na 18,65 miliardy eur.

Lépe než v USA, kde má Ahold dvě třetiny svého podnikání, se firmě dařilo v Evropě. Tržby tam při konstantních směnných kurzech vzrostly o 3,6 procenta na 7,53 miliardy eur. Kromě nizozemského řetězce Albert Heijn a internetového prodeje na serveru Bol.com na tom měly zásluhy i české pobočky firmy.

Podnik zvýšil celoroční výhled zisku i přesto, že kvůli pandemii zůstává vývoj v letošním roce nadále nejistý. Zopakoval také, že chce každý rok zvyšovat dividendu.

Společnost Ahold vstoupila na český trh v roce 1990. V současnosti provozuje po celé republice pod značkou Albert více než 300 hypermarketů a supermarketů. V roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize. Albert v Česku zaměstnává zhruba 20.000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.

Akcie Ahold Delhaize dopoledne na burze v Amsterodamu přidávaly kolem dvou procent. Od začátku roku mají k dobru přes 15 procent.