Česká firma Algotech patří k matadorům tuzemské IT scény. Přes dvě dekády fungující firmu vypiplal k více než třísetmilionovým tržbám, které dnes meziročně rostou o zhruba třetinu, její většinový majitel a zároveň šéf František Zeman.
Jelikož se Algotech pohybuje v segmentu B2B, mnoho spotřebitelů ji nezná. S jejími technologiemi se ale setkávají denně – například u bank či pojišťoven na callcentrech, kde před čtvrtstoletím začínala.
„Možná bude spousta posluchačů překvapená, ale i dnes je na callcentrech majorita kontaktů se zákazníky přes telefon,“ naráží František Zeman v dalším Forbes Byznys podcastu na to, že lidé mají i přes nové možnosti nabízené umělou inteligencí stále nejraději interakci s člověkem.
A jakkoli se v Algotechu zabývají využitím AI také, František Zeman je k ní trochu skeptický. „Pamatuju to, čemu se říkalo dotcom bublina. A mám trošku pocit, jestli s tím AI nerezonuje, jestli tam nejsou nějaké společné znaky. Sleduji to s pokorou,“ konstatuje v podcastu.
Za čím vším Algotech v Česku stojí a kdo jsou jeho zákazníci? Jakou budoucnost František Zeman věští firmám založeným jen na AI? A na co se zaměřuje při investicích do startupů? To vše si poslechněte v podcastu.