skip to main content
Breaking News

Amazon zvýšil tržby o sedm procent. Jeho akcie posílily více než o desetinu

Americký internetový obchod Amazon ve druhém čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o sedm procent na 121,2 miliardy dolarů, což činí zhruba 2,9 bilionu korun. Zájem o nákupy na internetu přetrval i po odeznění pandemie covidu-19 a navzdory inflaci.

Zisk Amazonu je sice nižší, překonal ale odhady analytiků. Firma to uvedla ve čtvrtek po skončení burzovního obchodování. Akcie v reakci na to posílily o více než 13 procent.

Amazon investory potěšil zejména obchodním výhledem na aktuální čtvrtletí. Společnost předpovídá růst tržeb až o 17 procent na 125 až 130 miliard dolarů. Analytici očekávali prognózu na 127 miliard dolarů. Provozní zisk ve druhém čtvrtletí klesl na 3,3 miliardy ze 7,7 miliardy dolarů.

Reklama

Přestože boom on-line nakupování poháněný pandemií skončil, tržby za předplatné Amazonu stouply o deset procent na 8,7 miliardy dolarů. Navzdory zvýšení cen se Amazonu podařilo přilákat nové zákazníky pro službu Prime s dopravou zdarma a streamovacími službami, kteří obvykle utrácejí výrazně více peněz.

I nadále se dařilo cloudovému byznysu, který je pro Amazon extrémně důležitý kvůli jeho vysokým ziskovým maržím. Služba Amazon Web Services zvýšila tržby téměř o třetinu na 19,7 miliardy dolarů. Provozní zisk cloudové platformy vzrostl zhruba o 36 procent. Stále důležitější roli hraje i reklama na internetu, která zvýšila tržby o 18 procent na 8,8 miliardy dolarů.