Americký řemeslný pivovar Anchor Brewing Company, založený v roce 1896 v San Franciscu, ukončí činnost. Společnost, která se sama označovala za první řemeslný pivovar ve Spojených státech, se roky potýkala s poklesem prodeje.

Řemeslné pivovary bojují se změnou spotřebitelských návyků, rostoucími náklady a s přetrvávajícími problémy v dodavatelském řetězci. Podle japonského pivovarnického gigantu Sapporo, který firmu koupil v roce 2017, snahy o záchranu značky selhaly.

„Bylo to mimořádně těžké rozhodnutí,“ řekl mluvčí Anchor Brewing Sam Singer. „Uvědomujeme si důležitost a historický význam Anchoru pro San Francisco a pro odvětví řemeslného pivovarnictví, ale dopady pandemie, inflace, zejména v San Francisku, a vysoce konkurenční trh nedaly společnosti jinou možnost než to udělat,“ řekl.

Ameriku kdysi ovládali pivovarští giganti, jako je Miller či Anheuser-Busch. Od osmdesátých let se ale začal prudce zvyšovat počet nezávislých výrobců piva.

Anchor byl průkopníkem tohoto trendu, v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století zvýšil dosah i mimo San Francisco. Přezdívalo se mu kmotr americké renesance řemeslného piva. Potravinářský web Eater v profilu společnosti v roce 2017 uvedl, že je známá tím, že nabízí „bublinkovou, sladovou, trochu hořkosladkou alternativu k vodnatým plzeňským“, které trh dlouho ovládaly.