skip to main content
Světový byznys

Andílci na dlažbě. Společnost L Brands, pod kterou spadá Victoria’s Secret, bude masivně propouštět

1 minuta čtení

Ještě v lednu plánovala oděvní společnost L Brands odprodat většinový podíl jedné ze svých vlajkových značek, Victoria’s Secret. K prodeji 55 procent investiční firmě Sycamore Partners nakonec nedošlo, ale změnám se mateřská společnost nevyhnula.

V rámci rozsáhlých škrtů, které mají firmě za rok ušetřit 400 milionů dolarů, propustí L Brands 850 zaměstnanců z ohijské centrály firmy. Zároveň pak urychlí dříve oznámené zavírání 250 obchodů a přeorganizuje skladování i dodavatele, aby došlo k dalšímu snížení nákladů.

„Rozhodnutí týkající se našich zaměstnanců jsou nesmírně složitá, ale tyto kroky jsou pro naši společnost z dlouhodobého hlediska nezbytné,“ komentoval rozhodnutí společnosti její CEO Andrew Menslow.

Reklama

L Brands, pod kterou kromě Victoria’s Secret patří i kosmetika Bath & Body Works, očekává ve druhém čtvrtletí pokles tržeb o 20 procent oproti loňskému roku – a na vině bude z velké části právě značka svůdného prádla, které padly tržby o 40 procent.

Victoria’s Secret měla totiž obchodní problémy už před pandemií a její mediální obraz navíc poškodily propírané vazby mezi bývalým CEO L Brands, miliardářem Lesem Wexnerem, a kontroverzním finančníkem Jeffreym Epsteinem, který byl odsouzen za rozsáhlé sexuální delikty a ve vazbě – za podezřelých okolností – spáchal sebevraždu.

To vše se odrazilo i na burze, kde akcie L Brands spadly oproti svému maximu z roku 2015 o 75 procent.

Reklama
Reklama
Reklama