Jak dlouho si ještě zajezdíme v autech se spalovacím motorem, jasné není. BMW se už ale připravuje na elektrickou budoucnost. A přihazuje do hry i vodík.
Je to ožehavé téma pro všechny milovníky aut. Měly by spalovací motory skončit? Většina motoristů si to nepřeje a automobilky jsou, alespoň navenek, na jejich straně.
„Záležet bude na tom, jak budou nastavené limity CO2. Pokud to v roce 2035 bude na nule, se spalovákem nepochodíme,“ řekl na slavnostním večeru vyhlašování TOP CEO Forbes vedoucí komunikace BMW David Haidinger, který zaskočil za nemocného Macieje Galanta, šéfa automobilky v Česku.
I jeho automobilka se podle něj snaží najít vůz, který vyhoví fandům spalovacích motorů i v budoucnu, kdy by se měly ekologické normy zpřísňovat.
„Právě proto jsme představili nedávno nový model M5 s vidlicovým osmiválcem a má 730 koní,“ vypočítal Haidinger. Nové BMW podle něj může dostat elektrickou nálepku, protože jde o plug-in hybridní pohon. Právě tento kompromis mezi zážitkem z řízení stroje a regulacemi představuje podle něj potenciální řešení.
Zmiňovaná žhavá novinka od německé automobilky za téměř 3,7 milionu korun není žádný drobek a na trh vstoupila se svou vlastní kontroverzí. Je totiž o více než půl tuny těžší než její předchůdci. Podrobnější rozbor přináší recenze Forbes.
Za zásadní změnu pak Haidinger označil platformu Neue Klasse, tedy Nová třída, na které vzniknou vozy slavné bavorské značky dle úplně nového konceptu. Na silnicích by se měly objevit už příští rok.
„Půjde buď o čistou elektřinu, nebo v následujících letech o čistý vodík,“ prozradil Haidinger.