Skupina Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, Mototechna nebo Auto Diskont, loni zvýšila celkové prodeje ve střední Evropě o jedenáct procent na rekordních 108 661 ojetých vozů.

Aures loni prodával v průměru devět tisíc vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly hranici deseti tisíc automobilů. Na největším trhu v Česku Aures poprvé prodal téměř šedesát tisíc vozů.

Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.

Podle generální ředitelky Karolíny Topolové, která se řadí mezi nejvlivnější ženy Česka, skupina loni prodala nejvíc aut za dvaatřicet let své existence. „Koncem ledna dosáhneme celkového počtu 3,3 milionu zákazníků, kteří u nás prodali nebo koupili vůz. Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového,“ popsala Topolová.

„I to je důvod, proč jsme zvýšili naši celkovou nabídku v rámci skupiny na devatenáct tisíc vozů. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce, a proto se budeme nadále věnovat rozšiřování a rekonstrukcím stávajících autocenter a otevírání nových,“ dodala Topolová.

K růstu objemu obchodů významně přispěla úspěšná implementace generativní AI do interních procesů společnosti. „V tomto trendu budeme pokračovat. Ve využití AI vidíme další nástroj pro zvyšování našeho podílu na trhu,“ řekla Topolová.

„Již nyní díky AI agentům v zákaznickém centru vykupujeme měsíčně stovky vozů a toto číslo v následujícím roce dále poroste. Výrazně se díky tomu zkracuje doba kontaktu ‚živých‘ operátorů se zákazníky i jejich komfort, protože mohou řešit prodej svých vozů i mimo běžnou pracovní dobu zákaznického centra,“ uvedla Topolová.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA Auto je s třicetiprocentním podílem Škoda, která si v roce 2024 meziročně opět polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již tři roky po sobě patří první tři příčky nejprodávanějších aut právě škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10,3 procenta), Fabia (6,4 procenta) a Superb (3,4 procenta).

Na čtvrtém místě je s větším odstupem Volkswagen Passat (2,7 procenta) a následuje Hyundai i30 (2,3 procenta), který vytlačil z první pětky Volkswagen Golf.

Nejprodávanější kategorií byly hatchbacky před vozy kombi a SUV. V kategorii paliv vedou napříč všemi zeměmi benzinové vozy s podílem okolo padesáti procent. Oslabování pozice dieselu je pak nejčastěji ve prospěch alternativních paliv.

Skupina loni zvýšila počet prodaných elektromobilů na dvojnásobných devět set a počet prodaných hybridů vzrostl o osmašedesát procent na téměř pět tisíc.

Skupina Aures Holdings provozuje síť více než šedesáti poboček, servisních center a zastoupení v Česku, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Německu. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.