Chránit se je zvlášť v dnešní době důležité. A tomu odpovídají i finanční výsledky za rok 2020, které dnes zveřejnil Avast.

Původně česká antivirová firma, která je dnes globálním lídrem na poli počítačové bezpečnosti, si za loňský rok připsala tržby ve výši 892,9 milionu dolarů (19,3 miliardy korun), což představuje meziroční nárůst o 7,9 procenta.

Společnosti vzrostl také zisk EBITDA – konkrétně na 495,5 milionu dolarů (10,7 miliardy korun). V porovnání s loňským rokem to znamená nárůst o 2,6 procenta. Upravená EBITDA marže činila 55,5 procenta, a zůstává tak v nadpolovičním režimu.

„Skupina Avast předvedla další rok silného organického růstu, vysoké úrovně ziskovosti a generování cash flow, což bylo dáno dvojciferným růstem v segmentu Consumer Direct Desktop,“ uvedl CEO Avastu Ondřej Vlček.

„Jádro podnikání Avastu a naše klíčové silné stránky se nemění. Nadále efektivně využíváme rozsahu a propracovanosti naší platformy na trhu spotřebitelských produktů a produktů pro malé a střední podniky,“ konstatoval Vlček.

Avast vloni zaznamenal nárůst platících desktopových zákazníků o 7,9 procenta.

Avast, jehož služby využívá po celém světě více než 435 milionů lidí, vloni zaznamenal meziroční nárůst platících desktopových zákazníků o 7,9 procenta na 13,6 milionu. Společnost navíc úspěšně pokračuje v globálním růstu: počty zákazníků se zvýšily jak na zavedených trzích, tak na těch novějších.

Zatímco v USA stoupl počet jejích klientů o šest procent a v Itálii o třináct, v Rusku narostl o šest procent, v Brazílii o devatenáct a v Mexiku byl nárůst dokonce o třiatřicet procent.

Technologickému obrovi rostly podle zveřejněných výsledků také další finanční ukazatele – celková dividenda za loňský rok činí šestnáct centů na akcii, což představuje nárůst o 8,8 procenta. Ondřej Vlček také uvedl, že pro rok 2021 Avast očekává organický růst tržeb v rozmezí od šesti do osmi procent.

„V roce, kdy se lidé obraceli k technologiím, aby udrželi své životy i práci v chodu, hrál Avast významnou roli v zabezpečení dat a soukromí svých zákazníků. Jsem hrdý na to, že se firma pandemii postavila čelem a středobodem jejího přístupu se stalo rozhodnutí povinnost chovat se jako odpovědný byznys,“ pochválil fungování Avastu jeho generální ředitel.