Takové první čtvrtletí roku, jako bylo to letošní, v Aures Holdings, který stojí za sítí autobazarů AAA Auto, ještě nezažili. V bazarech v Česku, na Slovensku a v Polsku prodali rekordních dvacet šest tisíc aut, meziročně o dvanáct procent víc.
V Česku a na Slovensku Škoda Octavia, v Polsku Opel Astra. To jsou nejoblíbenější bazarová auta za letošní první tři měsíce, jimž z pohledu prodejů kraloval březen. Ten byl z pohledu Aures Holdings s 9427 prodanými vozy nejsilnějším měsícem za celou historii firmy.
Pokud se nic zásadního nepokazí, Aures Holdings v čele s Karolínou Topolovou tak čeká rekordní i celý rok. Vrcholné měsíce, kdy teplé počasí přivede do autobazarů ještě větší počet nakupujících, mají „Áčka“ totiž teprve před sebou.
I proto plány firmy počítají s celkovým navýšením prodejů téměř o desetinu, tedy nad psychologickou hranicí sto tisíc aut. Loni si ojeté auto z některého z bazarů odvezlo 98 134 zákazníků. Nejvíc, konkrétně necelých devět tisíc, jich pak bylo v srpnu.
„Pokud jde o důvody našeho úspěchu, kromě vysoké poptávky za tím vidíme zúročení investic do využití technologických inovací, a to zejména nasazení generativní AI v marketingu a v komunikaci se zákazníky, a další posílení využití digitálních technologií využívajících unikátní data integrovaná v rámci výkupních i prodejních procesů,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings.
S prakticky setrvalým růstem jsou spojené i investice skupiny v hodnotě sto milionů určené na další rozvoj na všech hlavních trzích. Na konci března tak Áčka otevřela nové čistě výkupní pobočky na pražském Zličíně, ve Valašském Meziříčí a v polské Gdyni. V Čestlicích, v Liberci, v Michalovcích a Popradu.
„V Polsku o stovky vozů rozšíříme kapacity poboček Krakov, Zabrze a Vratislav a v plánu tam máme i otevření zcela nové fullservisové pobočky,“ sdělil provozní ředitel Aures Holdings.
Stále víc se v autobazarech prosazují i elektromobily. V roce 2023 byla tři procenta (6640) všech nových prodaných vozů čistě bateriových, což meziročně představuje nárůst o sedmdesát procent.
Růst počtu prodaných ojetých elektromobilů na českém sekundárním trhu je ale ještě o něco rychlejší – meziročně o sedmdesát tři procent z 1363 na 2364 vozů.
Aures Holdings na všech svých trzích loni prodal celkově 400 elektromobilů, přičemž letošní cíl počítá s tisícovkou. V Česku jsou v rámci ojetých elektromobilů bestsellerem značky Tesla (dvacet dva procent), BMW (sedmnáct procent) a VW (čtrnáct procent). V prodejích Áček pak vedou vozy BMW i3 (patnáct procent), Tesla Model 3 (13,5 procenta) a Škoda eCitigo (8,6 procenta).